امام حسن(ع)؛ سیب خوشبو

موضوعات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از نگاه «سیب خوشبو»

حضرت رسول اعظم(ص) فرمودند: ای حسن! تو «سیب خوشبو»، محبوب و برگزیده خالص قلب من هستی...

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۳۱ خرداد ۹۵، ۱۹:۴۰ - بشرا
    افرین

«کبوتر»ها همه آفتاب‌گردانند...

يكشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۰، ۰۱:۱۸ ق.ظ
سال هشتم، شماره‌ی هفتاد و دوم، بها: 2دقیقه

بسم الله

بقیع

امام حسن علیه ‏السلام فرمودند: به جانم قسم که ما پرچم‏‌هاى هدایت و نشانه‏‌هاى روشن پرهیزگارى هستیم. [تحف العقول، ص233]

چند ساعتی از پرواز کبوتر می‌گذشت و دیگر مطمئن شده بود که مسیر را گم کرده است. ناامید نشد و با دقت اطراف را نگاه کرد.

یک نقطه نورانی را دید. نورانی‌تر از همه جا. از همان بالا خیلی خوب مشخص بود. پیش خودش گفت می‌روم آن‌جا و نفسی چاق می‌کنم و مسیر را می‌یابم. آن‌وقت دوباره حرکت می‌کنم.

آمد پایین و نشست روی خاک‌ها. نفسش حسابی چاق شد. مسیرش را هم یافت. اما دیگر حرکت نکرد.

از آن به بعد شد کبوتر جَلد ِ حرم مطهر امام حسن علیه السلام.

همان‌جا ماند. روی خاک‌ها. روی پرنورترین نقطه دنیا.

نظرات  (۱۷)

۰۲ بهمن ۹۰ ، ۱۱:۲۹ محسن پریژه
هوالحق؛ سلام بر شما؛ خوشا به سعادت کبوتر که هرروز با تربت امام ذکر میگوید. یاحق؛
حتی نوادگان تو صاحب حرم شدند/ کی می شود برای تو کاری کنم حسن(ع)/گنبد که نه،ضریح نه، تنها برای تو/باید که فکر سنگ مزاری کنم حسن(ع)
خوش به حالش که جلد خوب جایی شد ما که....
۰۲ بهمن ۹۰ ، ۱۷:۲۷ صفایی‌نژاد
دلم شکسته دلم را نمی‌خری آقا / مرا به صحن بقیعت نمی‌بری آقا
اگرچه غرق گناهم ولی خبر دارم / تو آبروی کسی را نمی‌بری آقا
همیشه از کَرَمت بوی مهر می‌آید / شبیه باغ پر از گل، معطری آقا
تمام دفتر شعرم فدای چشمانت / که از تمام غزل‌هام بهتری آقا
در اوج بی‌کسی‌ام در خیال من هستی / این تویی که یارترین یار و یاوری آقا
سلام
سال ها بعد همین کبوتر به کبوتر حرم امام رضا(ع)چنین گفت :
آی کبوتر که نشستی روی گنبد طلا
هرکجا پرمیکشی تو حرم امام رضا
من کبوتر بقیع ام با تو خیلی فرق دارم
جای گنبد سرمو به روی خاکا میذارم
خونه قشنگ تو کجا و این خونه کجا
گنبد طلا کجا قبرای ویرونه کجا
اونجا هرکی میپره طائر افلاکی میشه
تو بقیع بال وپر کبوترا خاکی میشه
اون جا خادما با زائر آقا مهربونن
اینجا زائرا رو از کنار قبرا میرونن
تو که هرشب میسوزه صدتا چراغ دور وبرت
به امام رضا بگو غریب تویی یا مادرت؟
۰۶ بهمن ۹۰ ، ۱۲:۳۲ نقطه‌های عاشورایی
مینیمال‌ها روضه بخوانند؛ برایت...
سلام دست شما درد نکنه مطالب خوبی دارید من شما وبلایگ شما را در یوندهای خود قرار میدم شما هم به ما سربزنیدwww.golyas20.blogfa.com
۲۲ بهمن ۹۰ ، ۱۴:۵۲ جاویدان اسماعیل پور
سلام متوجه شدم که شما یکی از داورهای مسابقه وبلاگ نویسی هستید اومدم به وبسایت شما سر بزنم والبته نظری هم بدم
www.ashoora-iran.blogfa.com آیا وبلاگ من مورد قبول شما شده آیا جزء افراد برتر می شوم باتشکر
خود را به آب و آتش می زنند تا خوشبخت شوند.
و من نیز چون دیگران.
براستی ، خوشبختی کجاست؟
در مال؟ در مقام ؟ در فرزند؟ در همسر؟
سعادت در تمامی عالم جاری ست.
و اگر تمامی عالم را خواهانی، ببین که عالم برای کیست؟! و او کجاست؟
گویند هر کسی که خود را شناخت خدا را می شناسد.
و خود را خود می شناسد و لاغیر.
و اگر خود را شناختی ، خدا را یافتی و اگر خدا را یافتی غیر خدا را نخواهی خواند .
این می شود که همه چیز در دنیا فقط می شود ۲، یکی تو و یکی خدا. یکی عبد و یکی معبود.
و بعد از زمانی همه می شوند یک ، خود خدا.
هیچ نداری، همه چیز برای او می شود ، دیگران می گویند: این مال توست ، مقام توست ، همسر توست، فرزند توست.
می گویم:اینها برای من نیست ، امانتی ست نزد من. و من هیچ ندارم جز خودم و خدای خودم .
سعادت در نزدیک شدن به خداست.
سلام
بیچاره دستی که گدای مجتبی نیست!!
دعام کنید
یا حق امام حسن مجتبی علیه السلام پشت وپناه تون
سلام مومن
پارسال دوست امسال برو بابا
اولندش سریعاً لینکم کن وگرنه بد میبینی
دوماً دلمون برات تنگ شده
سوماً خیلی دعامون کن
چهارماً التماس دعا
پنجماً به امید ظهور
سلام
خوبی؟
واقعا زیبا بود
خواستی لینکمون کن بهم خبر بده
موفق باشی
یاعلی
۲۲ اسفند ۹۰ ، ۲۰:۰۶ میم مثل مغنیه
امام مهربانم , یا کریم , برای من صبرهای طولانی عموما سختند پس...
نگاهم کن
ســــلام
ترســــم کــــه شعــــر سنــــگ مــــزار مــن ایــــن شــــود
او هــــم جمــــال یــــوسف زهــــرا ندیــــد و رفت
----------------------------------
اللهم عجل لولیک الفرج
من هم جلد می شوم روزی عاقبت ؟
سلام
با روضه حیدر به روزم ...
کاش کربلا ...
سلام
متن زیبایی بود ...
دعامون کنید .
یا علی
خیلی عالی....محتاج دعاتونیم..
سلام ضمن تشکر از وبلاک خوب شما خیلی دوست دارم این سرود زیبا تو کبوتر بقیع ومن کبوتر رضا را به ایمیل من ارسال یا به ادرس وبلاک هیت قمر بنی هاشم سید آباد بابل ارسال نمایید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی