امام حسن(ع)؛ سیب خوشبو

موضوعات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از نگاه «سیب خوشبو»

حضرت رسول اعظم(ص) فرمودند: ای حسن! تو «سیب خوشبو»، محبوب و برگزیده خالص قلب من هستی...

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۳۱ خرداد ۹۵، ۱۹:۴۰ - بشرا
    افرین

۲ مطلب در آبان ۱۳۸۳ ثبت شده است

خدایا! ماه رمضانت تموم شد همه می گویند سفره جمع شد ولی از کرمت به دور است که سفره پهن شده ای را جمع کنی. اما افسوس که لیاقت استفاده کردن را نداشتم. افسوس که ظرفی ندارم که پرش کنی.

خدایا! اگر من هم مثل بقیه از این ماه استفاده می کردم امشب برام عید بود. می دونم که اینقدر بی لیاقتم که اگر روزهای غیر از روزهای پربرکت این ماه بهم بگویند قبل از اذان صبح بهترین غذاها را می دهند بیدار نمی شوم. می دونم سحری خوردن توی این ماه مبارک هم لیاقتش از جانب خودت بوده. می دونم فردا همون آش و همون کاسه. آره هم من می دونم ، هم شما و شما خیلی بهتر از من می دونید.

اما ربم! هیچ وقت مثل ماه رمضان امسال احساس عجز و ناتوانی نکرده بودم. یه حسی که مدام بهم بگه تو هیچ چیزی نیستی. حسی که نمی تونم بیانش کنم.

ای تمام وجودم ! مهربون پروردگارم!اگر می خواهی به خاطر گناهانم عقوبتم کنی و اگر می خواهی بر اساس عدلت با این بنده حقیر رفتار کنی جای حرف نیست فقط دوستم داشته باش و مهربان باش همین.

پرسیدم ازو واسطه هجران را ***** گفتا سببی هست بگویم آن را

من چشم توام اگر نبینی چه عجب ***** من جان توام کسی نبیند جان را

ابوسعید ابوالخیر

 

عیدتون مبارک

 

۸ نظر ۲۳ آبان ۸۳ ، ۲۲:۲۳
حسن میثمی

سلام

اوندفعه که وب رو به روز کردم نوشته بودم برمی گردم حتما. ولی خدا می خواست بهم بگه حتما توی کار نیست از یه دقیقه بعد هم خبر نداریم به همین دلیل مشکلی پیش اومد که همین الان تازه نشستم پای دستگاه. خلاصه قصد داشتم توی هفته میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) هر روز یکی از روایات مربوط به سیره ایشان را بنویسم که توفیق نداشتم. اما هیچ وقت دیر نیست و هر وقت ماهی را از آب بگیری می تونی بخوریش!! پس بسم الله

تواضعش چنان بود که روزی بر عده ای مستمند می گذشت و آنها پاره های نان را بر زمین نهاده و خود روی زمین نشسته بودند و می خوردند. چون حسن بن علی(ع) را دیدند گفتند: « ای پسر رسول خدا(ص) بیا با ما هم غذا شو» فورا از مرکب فرود آمد و فرمود:« خدا متکبران را دوست نمی دارد.» و با آنان به غذا خوردن مشغول شد. آنگاه آنها را به مهمانی خود دعوت کرد، هم غذا به آنان داد و هم پوشاک.

برگرفته از کتاب صلح الحسن ص42

 

اونوقت بعضی ها مثل بنده روسیاه هستند که یه دفعه نماز می خونن و ده دفعه جانماز آب می کشند وقتی کسی بهشون چیزی تعارف می کنه با اینکه مطمئن نیستند که اشکال داره نمی خورند تجسس هم که حرامه مگر اینکه به آدم از طریق دیگه ای ثابت بشه که خدایی نکرده کسی خمس و زکات نمی ده. تازه این اشخاص به همین دلیل غیر موجه قطع رحم هم می کنند. خدایا! اسلام را به ما بشناسان

یاران نظری که نیک اندیش شوم **** بیگانه ز قید هستی خویش شوم

تکبیر زنان رو سوی محبوب کنم**** از خرقه برون آیم و درویش شوم

«حضرت امام خمینی»

 

 

 

۷ نظر ۱۹ آبان ۸۳ ، ۰۵:۱۹
حسن میثمی