امام حسن(ع)؛ سیب خوشبو

موضوعات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از نگاه «سیب خوشبو»

حضرت رسول اعظم(ص) فرمودند: ای حسن! تو «سیب خوشبو»، محبوب و برگزیده خالص قلب من هستی...

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۳۱ خرداد ۹۵، ۱۹:۴۰ - بشرا
    افرین

۳ مطلب در مهر ۱۳۸۵ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم رب شهر الرمضان...

 

درود بر تو ای ماه!

ماهی که آرزوهای ما را به هدف نزدیک ساختی.

سلام بر تو ای میهمان گرامی که وقتی قدم به خانه ی ما نهادی سخت شادمان شدیم
و روزی که از خانه ی ما رفتی شادی ما پایان یافت.

***

ای پروردگار من!

ما مردمی هستیم که ماه مبارک تو را درک کرده ایم.این تو بودی که ما را به معرفت ماه مبارک خویش برگزیده ای.

ما در این ماه آن چنان که شایسته بود به صیام و قیام نپرداخته ایم و اندکی از بسیار ادا نکرده ایم...

پروردگارا!در این ماه هر گناهی که از ما سر زده،خواه دانسته و خواه نادانسته بر ما مگیر.

ما را ببخش که بر نفس خویش ستم روا داشته ایم و حرمت ماه مبارک تو را فرو گذاشته ایم...

بخشی از دعای45 صحیفه سجادیه در وداع با ماه مبارک رمضان

 

خداحافظ ای ماه خوب خدا...


با تشکر از دوستانی که نظر دادند:

وبلاگ هویجوری -- وبلاگ هیئت محبان و جان نثاران امام حسن مجتبی(علیه السلام) -- وبلاگ یا امام حسن مجتبی ادرکنی -- وبلاگ بر بال های پرنده ی آبی -- وبلاگ حیات خلوت -- وبلاگ رشته ی تسبیح اگر بگسست معذورم بدار -- وبلاگ مرکز فرهنگی شهید آوینی -- وبلاگ احساس آبی الناز -- وبلاگ بچه های آسمان -- وبلاگ غریبانه -- وبلاگ فرشتگان بی بال -- وبلاگ فطرس -- وبلاگ ابالفضل العباس(علیه السلام) -- وبلاگ دانشگاه مفید -- وبلاگ آرین شعر

۳۵ نظر ۲۸ مهر ۸۵ ، ۱۶:۲۸
حسن میثمی

بسم الله

یکم-میلاد سیب خوشبو پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله)بر تک تک شما عزیزان مبارک باشه. ان شاءالله هر حاجتی که دارید(البته از نوع مشروعش)رو کریم اهل بیت بهتون بده.

دوم-می خواستم برای این روز عزیز یک کار ویژه کرده باشم.از اونجایی هم که این روزها سرمون توی دانشگاه خیلی شلوغه و امشب(شب ولادت)در خوابگاه افطاری داریم و هفته ی آینده هم مراسم قدس رو داریم و از طرف دیگر کلاس های دانشگاه خیلی فشرده است بهترین کار رو این دیدیم که وبلاگ های حسنی رو معرفی کنیم.تا شما هم بروید در این وبلاگ ها و حال و هوای آن ها رو هم در این روز عزیز درک کنید.

سوم-کلا طبق آخرین آمار هشت وبلاگ حسنی در اینترنت وجود دارند که یکی اش سیب خوشبوئه و نیازی به معرفی نداره.اما هفت وبلاگ دیگر:

۱-هیئت امام حسن مجتبی(علیه السلام)

حسن کهریزی این وبلاگ رو می چرخونه و شاید بشه گفت اولین وبلاگ فعال حسنی توی اینترنت بوده.الآن حسن آقا به دلیل درسشون که در شهرستان هست کمتر وقت می کنند به وبلاگشون برسند.اما وبلاگ بسیار زیبا و وزینی دارند.آخرین تاریخ به روز رسانی این بزرگوار تا الآن شنبه؛۲۱ مرداد امسال بوده.

ضمنا این عزیز هر ساله شب ولادت رو به روی حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله علیها)در میدان آستانه قم یک ایستگاه صلواتی بزرگ راه می اندازند.اگر قسمت بشود شب ولادت خواهیم رفت.

۲-هیئت محبان المجتبی(علیه السلام)-نازی آباد

مدیریت این وبلاگ به عهده ی وحید منفرد است.او هم از قدیمی کارهای پرشین بلاگ است و از ولادت امام حسین(علیه السلام)تا حالا به وبلاگش سر نزده.

۳-یا کریم اهل بیت(علیه السلام)

وبلاگ علی شایق است که علاقه ای به به روز رسانی سریع ندارد.علی خواننده هایش را دق می دهد تا به روز کند.آخرین به روز رسانی اش برای ۱۷مرداد است.علی آقا در آخرین مطلبش به سیاست تند تند به روز کردن شدیدا انتقاد کرده.

۴-غریبانه

وبلاگ رحیمه است.نام زیبایی که برای وبلاگش انتخاب کرده با امام حسن(علیه السلام)ارتباط مستقیم دارد.یکی از فعال ترین وبلاگ های جدید نویس است که در پرشین بلاگ فعالیت می کند.هفته ی گذشته وبلاگ او به عنوان وبلاگ برتر هفته در پرشین بلاگ در رشته مذهبی اعلام شد.آخرین مطلب او واقعا خواندنی است.

۵-یا امام حسن مجتبی ادرکنی

غلام مجتبی این وبلاگ را به روز می کند.تاریخ آخرین به روز رسانی اش به یک مهر برمی گردد. او هم یکی از وبلاگ نویسان حسنی جدید است.

۶-هیئت محبان و جان نثاران امام حسن مجتبی(علیه السلام)

بدون اغراق عظیم جان آبادی ترکانده است.او در این هفته که نزدیک به ولادت آقا است هر روز وبلاگش را به روز می کند و علاوه بر روز شمار نیمه ی رمضان؛حرف هایی برای گفتن دارد.قالب وبلاگ او بسیار جذاب است.خوشا به سعادتش!

۷-عشق اهل بیت(علیهم السلام)

یکی از گمنام ترین وبلاگ های حسنی است.نوکر امام حسن(علیه السلام)این وبلاگ را به روز می کند.

اگر هم خیلی بی رنگ و لعاب هست ببخشید.از سایت دانشگاه به روز کردم.با بدوی ترین امکانات!

۲۰ نظر ۱۶ مهر ۸۵ ، ۱۴:۱۶
حسن میثمی

بسم الله

پسر کوچکی،روزی هنگام راه رفتن در خیابان،سکه ای یک سنتی پیدا کرد.او از پیدا کردن این پول،آن هم بدون هیچ زحمتی خیلی ذوق زده شد.این تجربه باعث شد که او بقیه روز ها هم با چشم های باز سرش را به سمت پایین بگیرد(به دنبال گنج!).او در مدت زندگیش؛296 سکه‌ی 1 سنتی،48 سکه‌ی 5 سنتی،19 سکه‌ی 10 سنتی،16 سکه‌ی 25 سنتی،2 سکه‌ی نیم دلاری و یک اسکناس مچاله شده‌ی 1 دلاری پیدا کرد.یعنی در مجموع 13 دلار 26 سنت.

در برابر به دست آوردن این 13 دلار و 26 سنت،او زیبایی دل انگیز 31369 طلوع خورشید،درخشش 157 رنگین کمان و منظره‌ی درختان افرا در سرمای پاییز را از دست داد.او هیچ گاه حرکت ابر های سفید را بر فراز آسمان ها در حالی که از شکلی به شکل دیگر در می آمدند، ندید.پرندگان در حال پرواز،درخشش خورشید و لبخند هزاران رهگذر،هرگز جزیی از خاطرات او نشد.

از کتاب 17 داستان کوتاه کوتاه-نویسنده ناشناس


مشق شب:هیچ توضیحی ندارد!

امام حسن مجتبی(علیه السلام):

عجب از کسانی که به غذای جسم خود می اندیشند اما به غذای روحشان نمی اندیشند.خوراک ناراحت کننده را از شکم دور می دارند ولی قلب خود را با مطالب هلاکت زا آکنده می کنند!

سفینه البحار ،‌جلد 5، صفحه ی 301


با تشکر از تمامی دوستانی که نظر دادند:

وبلاگ مچول کوچول -- وبلاگ ققنوس خیس -- وبلاگ خیبرشکن -- وبلاگ بچه های آسمان -- وبلاگ پیام گل سرخ -- وبلاگ مهراوه ی من -- وبلاگ گروه باصر -- وبلاگ رهیاد -- وبلاگ بر بال های پرنده ی آبی -- وبلاگ هویجوری -- وبلاگ داغ -- وبلاگ حسینیه -- وبلاگ احساس آبی الناز -- وبلاگ غریبانه -- وبلاگ پرنده ای که یک بار می خواند -- وبلاگ بولدوزر خانم

۲۱ نظر ۰۷ مهر ۸۵ ، ۱۲:۰۷
حسن میثمی