امام حسن(ع)؛ سیب خوشبو

موضوعات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از نگاه «سیب خوشبو»

حضرت رسول اعظم(ص) فرمودند: ای حسن! تو «سیب خوشبو»، محبوب و برگزیده خالص قلب من هستی...

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۳۱ خرداد ۹۵، ۱۹:۴۰ - بشرا
    افرین

۳ مطلب در آبان ۱۳۸۴ ثبت شده است

بسم الله

بدبختی نه از می و نه از خم شروع شد***از دانشگاه مفید قـــــــــم شروع شد
من زل زدم به اقتصاد و اقتصاد به مــــــن***از این غول بی شاخ و دم شروع شد

سلام به همگی و یک عذرخواهی جدی به خاطر دیرکرد در به روز رسانی!دیگه دانشجوی شهرستان شدن مخصوصا قم این دردسر ها رو هم داره دیگه.به هر حال از همگی معذرت می خوام و قول می دم دیگه تکرار نشه!این دفعه می خوام از دانشگاه بین المللی مفید بگویم برایتان...

این دانشگاه که حتما باید لفظ بین المللی همراهش باشد(و گرنه نمی شود)در خاورمیانه تک است.حتی مسئولینش می گویند ما در قم دانشگاه اولیم!(بخون تا آخرش)و در برنامه ی ده سال توسعه قرار دارند که دانشگاه هاروارد و کمبریج و حتی پیام نور واحد ابهر را بگذارند تو جیبشان.البته ان شاءالله قرار است از سال آینده نهایتا تا رتبه ی یک را پذیرش داشته باشد.پس به کنکوری ها می گویم:زیاد روی این دانشگاه معتبر و تک حساب باز نکنید.

از نظر جغرافیایی این دانشگاه در منظقه ی زنبیل آباد قم واقع است که یکی از مناطق مایه دار قم است و آیت الله موسوی اردبیلی-که خداوند حفظشان کناد ان شاءالله-موسس این دانشگاه بودند.

از سردر اصلی که وارد می شوی پس از طی مسافت یک کیلومتر-چه بسا بیشتر!-به گودالی عظیم در حواشی دانشگاه می رسی که توجه هر توریستی-از جمله جناب سونیل نارولا-را به خود جلب می کند. به گفته ی مسئولین اینجا قرار است یک مکان تفریحی بشود و گودال حاصل؛دستاورد ۲۰ سال کلنگ زدن است که قرار بوده کلنگ بخورد و بسازندش اما یادشان رفته!

کل ساختمان دانشگاه به صورت است که احتمالا مخفف یونیورسیتی(!!) می باشد!!

به هر حال گفتنی ها زیاد است.مثل این که ما هیچ تشکلی نداریم.به غیر از یک کانون قرآن و عترت که کار بسیج و نهاد را تواما انجام می دهد.دانشگاه ما هم اصلا-تاکید می کنم اصلا- سیاسی نیست.

و دیگر این که هیئت امنای این دانشگاه عبارتند از:۱-سید محمد خاتمی-۲-مصطفی معین-۳-سید حسین میرموسوی-۴-حسن حبیبی و... .حالا فهمیدید اصلا سیاسی نیست؟

جمعیت دانشگاه به صورت ۸۰٪ به ۲۰٪ است.یعنی ۸۰٪ پسر و... .ورودی دختر فقط در رشته ی فلسفه داریم و به قول بچه ها خیابون جردن ما رفتن به گروه فلسفه است.(خدایا توبه)

به هر حال اینترنشنال مفید یونیورسیتی باید به خودش بنازد که چنین نابغه ی علمی را پذیرفته است!

اگر گذرتان به قم افتاد توصیه می کنم حتما از دانشگاه مفید قم بازدید ننمایید که دپرس خواهید شد.البته آدرس نمی خواهد چون از هر کس بپرسید که مفید یونیورسیتی کجاست می گوید:هان؟

این هم سایت به روزش!!:

http://mofidu.ac.ir


با تشکر از تمامی دوستانی که در مطلب گذشته نظر دادند:

نورا(وبلاگ سرزمین نور) -- سجاده ی یاس(وبلاگ به سپیدی یاس؛به سرخی خون) -- یه مسافر(وبلاگ صبا) -- آقا مجتبی(وبلاگ مهراوه من) -- تنها(وبلاگ شاعرانه) -- خانم مرضیه(وبلاگ به نام حضرت دوست) -- حمید دادا(وبلاگ حکمت تازیانه) -- مشکات(وبلاگ فرزند صالح و مشکات) -- مدیریت وبلاگ الفاتح -- آقا میثم(وبلاگ بچه های آسمان) -- طوطی شکر شکن(وبلاگ خط یار)

 

۱۵ نظر ۲۷ آبان ۸۴ ، ۱۹:۲۷
حسن میثمی

بسم الله

یکم:ماه رمضان...عشق...افطار...شب زنده داری...شب های قدر...بخشندگی...قول ترک گناه...عشق...بک یا الله...ختم قرآن...سحر...گرسنگی...عشق... .

دوم:ماه رمضان...عشق...روزهای آخر...وداع...اشک...ناله...عید سعید فطر...شادی...عشق... .

سوم:سال بعد...ماه رمضان...بک یا حجه...امید...عشق...عشق...عشق... .

خدایا!بر محمد و دودمانش درود فرست و به برکت این ماه،مصیبت فراق آن را جبران کن و روز جشن و فطر ما را مبارک گردان و از بهترین روزهایی که بر ما گذشته و عفو تو را سوی ما آورده و گناهان ما را زدوده است،قرار ده.

خدایا!گناهان آشکار و نهان ما را بیامرز.

فرازی از صحیفه ی سجادیه-دعای 45


یک لحظه تامل:

امام حسن‏ علیه السلام:کسى که در دلش جز خشنودى خدا خطور نکند،چون دعا کند؛من ضامنم که دعایش مستجاب گردد.

از هر معصوم چهل حدیث، ص 118


با تشکر از تمام دوستانی که در سه مطلب قبل نظر دادند:

خانم مریم(وبلاگ یک دنیا پدر) -- خانم دلارام(وبلاگ مچول کوچول) -- یه مسافر(وبلاگ صبا) -- مدیریت وبلاگ صلیب نقره ای -- حسن آقای کهریزی(وبلاگ هیئت امام حسن علیه السلام) -- خانم زهرا(وبلاگ کیمیای ناب) -- نورا(وبلاگ سرزمین نور) -- تنها(وبلاگ شاعرانه) -- آقا پویا -- مدیریت وبلاگ مشکات و حنانه -- پرنده ی رها(وبلاگ سیب سرخ) -- مدیریت وبلاگ دیاموند -- محب ولایت(وبلاگ علی ولی الله) -- خانم مرضیه(وبلاگ به نام حضرت دوست) -- آقا تقی(وبلاگ مجال) -- آقا مصطفی(وبلاگ آب و شراب) -- سید امیر حسین فاطمی(وبلاگ ) -- مدیریت وبلاگ شیرازی ها -- آقا میثم میثمی(توضیح:ایشون پسرعموی مجازی من هستند!!!) -- آقا نیما رهگذر(وبلاگ چلوکباب) -- مدیریت وبلاگ باصر -- آقا مجتبی(وبلاگ مهراوه من) -- آقا میثم(وبلاگ میثم اس اس)

۱۲ نظر ۱۲ آبان ۸۴ ، ۱۶:۱۲
حسن میثمی

بسم الله

با سلام

طاعات و عباداتت قبول باشه.شب های قدر چه طور بود؟

نمی دونم هفته ی آخر ماه مبارک باید چه مطلبی نوشت؟فقط می دونم ثانیه ثانیه ش رو باید قدر بدونیم.اما...قدر می دونیم؟اگه حالی دست داد همه رو دعا کن.

ضمنا!پیشاپیش عید فطر مبارک

۱۲ نظر ۰۶ آبان ۸۴ ، ۲۱:۰۶
حسن میثمی