امام حسن(ع)؛ سیب خوشبو

موضوعات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از نگاه «سیب خوشبو»

حضرت رسول اعظم(ص) فرمودند: ای حسن! تو «سیب خوشبو»، محبوب و برگزیده خالص قلب من هستی...

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۳۱ خرداد ۹۵، ۱۹:۴۰ - بشرا
    افرین

بسم الله

مسلما در این وبلاگ "من" جایی ندارم که بخواهم خودم را معرفی کنم. فقط در همین حد بدانید که حسن میثمی هستم. همین!

اما اگر می خواهید درباره وبلاگ "سیب خوشبو" بیش تر بدانید باید خدمتتان عارض شوم که این وبلاگ از دوم شهریور 1382(راس ساعت 16:32) کارش را آغاز کرد. تا آبان ماه 1385 با ارسال پست در موضوعات مختلف، سیب خوشبو به روز می شد. تا این که در ساعت 11:58 روز 13آذرماه 1385 وبلاگ به دلایل نامعلومی به حالت تعلیق درآمد.

سوم فروردین 1386 در ساعت 11:09 پس از حدود 4 ماه، این وبلاگ به صورت یک هفته نامه به روز شدن را آغاز کرد و از آن تاریخ تاکنون با فراز و نشیب های جزیی، هر هفته با موضوعی اجتماعی، سیاسی یا فرهنگی به روز می شود.

در به روز رسانی "سیب خوشبو" در سری جدید، مطالب هفته نامه با عنوانی به نام "مشق شب" آغاز می شود که سعی می شود اغلب مشق شب ها، احادیثی از سخنان گهربار امام حسن(علیه السلام) باشد و آن چه در پی می آید، موضوعی مرتبط با آن حدیث.

در صفحه "لیست مشق شب ها" می توانید تمامی احادیثی را که تاکنون درباره آن ها در این وبلاگ چیزی نوشته شده، همراه با لینک مطالب مرتبط بخوانید. مثلا اگر روی لینک حدیث31 کلیک کنید، تمام مطالبی که با این حدیث مرتبط هستند، برای شما لیست خواهند شد.

موضوعات وبلاگ "سیب خوشبو" این طور دسته بندی می شوند:
1.خودمانی ها: بیش تر مطالب در این دسته، حرف های درد دلی است. حرف هایی از جنس نسل سوم و حرف هایی که شاید در موضوعات دیگر نگنجد.
2.دانشگاه ملی: نقدها، حرف ها و گفتارها درباره دانشگاه ملی، یعنی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، مطالب این دسته را تشکیل می دهند. البته سعی می شود نقدها حتی الامکان منصفانه باشد.
3.روزها و روزگارها: مطالب تقویمی و مناسبتی در این دسته می گنجد. حرف هایی که ویژه یک روز است و شاید درد جامعه ما باشد.
4.لبه ی تیغ: جستارها و نظرات نویسنده درباره موضوع سیاست. حرف هایی که سعی می کند پاک باشد و پاک بماند و به سوی ابتذال و توهین و افترا نرود و بدون جانبداری، موضوعی را تشریح کند.
5.کوچه پس کوچه: موضوعاتی که هر روز در کوچه های شهرمان، ایران اتفاق می افتد در این دسته جای می گیرد. مطالبی هم که مربوط به زندگی شهری و مشکلات آن می شود، دیگر مقولات گنجانده شده در این دسته است.

وبلاگ "سیب خوشبو" سعی می کند که مذهب را در تمامی نوشته هایش -چه سیاسی و چه شهری و رسانه ای- جاری کند و آن را مقوله ای جدا نپندارد. حساسیت انتخاب موضوع و ارتباط آن با احادیثی که به عنوان "مشق شب" می آید، از دیگر موضوعاتی است که این وبلاگ دنبال می کند.

کسب مقام دوم در جشنواره وبلاگ نویسی قرآنی در رشته داستان کوتاه، یکی از افتخاراتی است که این وبلاگ توانسته است کسب کند.

به هر حال، نوشته های قدیمی سیب خوشبو را می توانید در این صفحه و نوشته های جدید (یا سری جدید هفته نامه) را می توانید در همین صفحه بخوانید.

امیدوارم از خواندن نوشته های این وبلاگ خسته نشوید و ما را هم نقد کنید.

در زیر نشانی لوگوی این وبلاگ را هم برای حمایت احتمالی از این وبلاگ می توانید ببینید:

http://sibekhoshboo.ir/wp-content/uploads/2008/12/avator.gif

یا کریم اهل بیت
حسن میثمی
19 آذرماه 1387 - ساعت 2:50 بامداد
مصادف با بامداد عید سعید قربان