امام حسن(ع)؛ سیب خوشبو

موضوعات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از نگاه «سیب خوشبو»

حضرت رسول اعظم(ص) فرمودند: ای حسن! تو «سیب خوشبو»، محبوب و برگزیده خالص قلب من هستی...

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۳۱ خرداد ۹۵، ۱۹:۴۰ - بشرا
    افرین

۲۵ مطلب در شهریور ۱۳۸۲ ثبت شده است

با پیروزی انقلاب اسلامی،اختلافات ایران و عراق شدت گرفت.بر همین اساس،از نخستین روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی،ضمن حمایت از گروهان ضد انقلاب خصوصاً در استان های همجوار تحرکات مرزی آغاز شد.
این تحرکات گرچه در سال 1358 ضعیف بود؛لیکن با آغاز سال 1359 بروز حوادث مهمی چون قطع رابطه‌ی آمریکا و ایران،حمله‌ی ناموفق آمریکا در طبس،روی کار آمدن صدام حسین در عراق و نیز دستگیری و اعدام آیت الله محمد باقر صدر شدت یافت.بدین گونه که در شهریور 1359 جنگ سرد عراق علیه ایران به جنگ گرم تبدیل شد و در 16/6/1359 منطقه‌ی خان لیلی به تصرف ارتش عراق در آمد.چند روز بعد، منطقه‌ی میمک و پس از آن،پاسگاه های رشیدیه،چیلات،بیات و نیز ارتفاع گسیکه به اشغال دشمن درآمد.

۰ نظر ۳۱ شهریور ۸۲ ، ۰۸:۳۱
حسن میثمی
- هجوم سراسری عراق در ساعت 14:20 روز 31/6/1359 با آغاز تک گسترده هوایی به تهران و سایر شهر های ایران از سه جبهه‌ی جنوبی،میانی و شمالی آغاز شد و ظرف چند ساعت،19 نقطه‌ی مبهم کشور را مورد هدف قرار داد. سپس یگان های زمینی ارتش عراق از شمال قصر شیرین تا آبادان حمله‌ی سراسری خود را شروع کردند.
- مذاکرات هیئت اعزامی عراق با مأموران بلند پایه‌ی شوروی در مسکو آغاز شد.
- ادموند ماسکی وزیر خارجه‌ی آمریکا از نمایندگان کشور ها خواست از ایران بخواهد گروگان های آمریکایی در ایران را آزاد کنند.او گفت:درگیری ایران و عراق دستور ملاقات وی با آندره گرومیکو وزیر خارجه‌ی شوروی قرار دارد.

لازم به ذکر است عراق توان قابل توجهی را برای تأمین اهدافش در خوزستان به کار گرفت:
در روز اول جنگ 100%توان مکانیزه و 40%توان زرهی اش را در خوزستان به کار برد و پس از توقف در جبهه‌ی میانی،توان زرهی خود را در جبهه‌ی جنوبی به دو برابر افزایش داد و 80%از قدرت زرهی اش را در خوزستان متمرکز کرد.ضمن آن که یک لشکر پیاده را برای کمک تیپ های نیروی مخصوص راهی جنوب کرد.

۲ نظر ۳۱ شهریور ۸۲ ، ۰۸:۳۱
حسن میثمی
سلام.
ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم(ع)اگه در جریان باشید مدیر وبلاگ امام حسن مجتبی(ع) به آمل برای تحصیل تشریف بردند. اما این مژده را به شما بدهم که ویژه نامه‌ی ایشان هنوز برپاست و بد نیست که یک سری بزنید.
یا علی
۰ نظر ۳۰ شهریور ۸۲ ، ۲۲:۳۰
حسن میثمی
تا حالا به خودت فکر کردی؟ببینی که:

از کجا آمده ای آمدنت بهر چه بود=به کجا می روی آخر ننمایی وطنت


اگر همین رو درک کنیم ـ به قول خواننده‌ی خوب کشورمون آقای اصفهانی ـ فکر نمی کنم نقطه‌ی مبهمی در زندگی باقی بمونه!درسته؟
۴ نظر ۲۹ شهریور ۸۲ ، ۰۹:۲۹
حسن میثمی

 

تقویم را نگاه می کنم.25 شهریور.و اضافه بر اون خودم یه چیز هایی نوشتم:

و نفس های آخر تابستون...چه جوری بود؟

و پایینش هم تاریخ 29/2/82 دیده می شود.یک کم می رم تو فکر.

واقعاً چه جور بود؟درسته!شاید به دلیل اتفاق های ناگواری که در این تابستون برایم افتاد خاطره‌ی خوشی از آن نداشته باشم.اما هر 90 و اندی روز که اتفاق ناگوار نبوده! بقیه اش چه؟

بله!تابستون هم با تمام خوبی ها و بدی هاش تموم شد.اون هایی شاغل هستند جدی تر کار می کنند؛دانشگاهی ها و طلبه ها هم درس را شروع می کنند و آن هایی هم که هنوز در دریای علم مدرسه هستند(مثل من)کیف و کتاب را آماده می کنند تا برای مدرسه آماده شوند.همه یه جوری ناراحت اند و یه جوری خوشحال.اما ناراحتی بر خوشحالی می چربه!چون تابستون...تابستونه دیگه...!!!!!

۱ نظر ۲۶ شهریور ۸۲ ، ۱۲:۲۶
حسن میثمی

آورده اند که روزی ابراهیم ادهم در بازار نشسته بود.مردی گذشت و اسبی خریده بود.یکی از او پرسید: اسب را چند خریده ای؟

پاسخ داد:فلان بها.

گفت:بسیار گران خریده ای.بدین بها نمی ارزد.

ابراهیم ادهم گفت:چرا بیهوده سخن گفتی که چهار گناه کردی.نخست آن که فروشنده را غیبت کردی. دوم آن که خریدار را دل شکسته ساختی.سوم آن که روزی مسلمانی را بریدی.چهارم آن که در معامله‌ای که انجام شده داخل شدی و آن را بر هم زدی.و بزرگان گفته اند:در آدمی هزار عیب است.چون خاموش باشد همه پوشیده بماند و چون سخن گوید،همه آشکار گردد.

۲ نظر ۲۲ شهریور ۸۲ ، ۱۰:۲۲
حسن میثمی

آلبرت انیشتین دانشمند اتمی جهان از قول فیلسوف مشهور فرانسیس بیکن می گوید:

من به این کلام او بسیار اهمیت می دهم و آن را در زندگی سر لوحه‌ی کارهایم قرار داده ام!آن چه مردم را سلامت نگاه می دارد غذایی نیست که می خورند بلکه آن مقداری است که خوب هضم می نمایند و جذب بدن خویش می کنند.

آن چه مردم را ثروتمند می سازد پولی نسیت که آن ها به دست می آورند.بلکه پول هایی است که آن ها خرج نکرده و پس انداز می نمایند و ذخیره می سازند.

آن چه مردم را دانشمند و عالم می سازد آن چه را می خوانند نیست بلکه آن چیزهایی است که در ذهنشان باقی می ماند و به کار می بندند و از آن استفاده می نمایند.

آن چه که مردم را با خدا و ایمان نشان می دهد تظاهر به این اعمال نیست بلکه بسته به اعمالی است که آن را یاد می گیرند و به کار می بندند و بدان عمل می نمایند.

۰ نظر ۲۰ شهریور ۸۲ ، ۲۲:۲۰
حسن میثمی

یا الله

عمری

 گذشت

در غم

هجران

دوست

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چهلمین روز وفات مرحوم مغفور:

 

حاج شیخ ابراهیم غلامی دولابی

۱ نظر ۱۷ شهریور ۸۲ ، ۲۰:۱۷
حسن میثمی

مبارک باد

میلاد مولی الموحدین امیرالمؤمنین علی(ع)بر شما مبارک باد.

۲ نظر ۱۷ شهریور ۸۲ ، ۲۰:۱۷
حسن میثمی

بسم الله الرحمن الرحیم

بدون شرح!

از خلبان علی اکبر شیرودی 9/7/59

به ف (فرماندهی) پایگاه هوانیروز کرمانشاه

موضوع گزارش

اینجانب که خلبان پایگاه هوانیروز کرمانشاه می باشم تا کنون برای احیاء اسلام و حفظ مملکت اسلامی در کلیه جنگها شرکت نموده ام منظوری جز پیروزی اسلام نداشتم و به دستور رهبر عزیزم به جنگ رفته ام لذا تقاضا دارم درجه تشویقی که به اینجانب داده اند پس گرفته و مرا به درجه ستوانیار سومی که قبلا بوده ام برگردانید.در صورت امکان امر به رسیدگی برای درخواست بفرمایید.

با تقدیم احترامات نظامی

خلبان علی اکبر شیرودی

9/7/59


مطلب از زهیر برادران-مدیر وبلاگ شهدا

۳ نظر ۱۶ شهریور ۸۲ ، ۲۲:۱۶
حسن میثمی

سیب خوشبوی ما را چه قدر می شناسی؟تا چه حد؟می دانم که آن چه را که می دانی چیست؟ولادت:15 رمضان؛شهادت:28 صفر؛چگونگی شهادت:به دست زوجه‌ی ملعونش،جعده با زهر کین و چند اطلاعات دیگر نیز که شاید در همین حول باشد.

اما آیا امام حسن(ع)همین است؟آیا امام حسین(ع)همین است؟آیا حضرت علی(ع)و یا هر معصوم دیگری از چهارده ستاره‌ی دلمان همین هستند که بیشتر در روضه ها شنیده ایم و کمی اگر کتاب خوانده باشیم یا فیلمی دیده باشیم؟نه!می دانی شناخت اهل بیت(علیهم السلام)چیست؟شناخت آن ها شناخت سیره‌ی آن ها و عمل به اعمالی که آن ها از طرف خداوند گفته اند و انجام ندادن کارهایی که آن ها نهی کرده اند.

باز هم بیدار نشدی؟بیاییم امام حسن(ع)را بشناسیم...

۵ نظر ۱۳ شهریور ۸۲ ، ۱۵:۱۳
حسن میثمی

چند روز پیش یکی از دوستان مدرسه را دیدم.داشت شعر می خوند.بهش گفتم:چی داری می خونی؟یه نمه بلند تر بخون ما هم فیض ببریم.اون هم ولوم صدا رو برد بالا:

میون کل منصب های عالم ××× (نعوذً بالله)خداوندی سزاوارِ حسینه

یک دفعه شکه شدم.(البته نعوذً بالله رو نگفت.)گفتم:چی؟از اون چیزی که می خونی مطمئنی؟

گفت:چه طور مگه؟

گفتم:منظورم اینه که واقعاً به اون چیزی که می خونی اعتقاد داری؟

گفت:نه!

دلم یه کم قرص شد و ادامه دادم:پس چرا می خونیش؟

گفت:آخه خیلی قشنگ می خونه.سبکش به آدم حال می ده.

اون یکی دوستم گفت:چی می گی حسن؟این ها همش تو عرفان تعریف می شه!

خندیدم و گفتم:عرفان؟می دونی کی عرفان رو درک کرد؟اصلاً عرفان رو می دونی با چه «ف»ای می نویسن؟آقا جون عرفان برای اهل یقین هست و بس.باور داری که من و تو که صبح تا شب داریم یک ریز گناه می کنیم عرفان رو درک کنیم؟

با حالت عصبانیت گفت:من و تو که درک نمی کنیم ع.ه(اسم یه مداح رو آورد) که درک می کنه.مگه ندیدی وسط خوندنش غش می کنه؟

دیگه هیچی نگفتم.فقط می خواستم داد بزنم آخه خدا جون!این چه بلایی هست که یک سری از جوونامون دارن از اونور بوم می افتن و یه سری از جوونامون از این ور. اون کسایی که وسط بوم دارن یواش یواش می رن بالا خیلی کم اند.

۳ نظر ۱۱ شهریور ۸۲ ، ۱۰:۱۱
حسن میثمی

سلام دوستان؛

بالاخره با تلاش دوستان خوبم اعمال ماه رجب را هم در وبلاگ گذاشتیم.می توانید از آن هم استفاده کنید.

فقط ما را هم دعا کنید ها...

۱ نظر ۰۹ شهریور ۸۲ ، ۲۳:۰۹
حسن میثمی

سلام.ضمن عرض تسلیت به شما سیب خوشبویی های عزیز به مناسبت شهادت امام علی النقی(علیه

السلام)خدمتتان عارضم که سئوالی داشتم.تا حالا وبلاگ هیئت امام حسن مجتبی(علیه السلام)رفتید؟زیباترین وبلاگ در مورد امام حسن(علیه السلام).اگر نرقتید حتماً همین الآن بروید.جدیداً این وبلاگ ویژه نامه ای در مورد امام حسن(علیه السلام)نوشته که واقعاً محشر است.اگر ندیدینش حتماً همین الآن بروید و ببینید!!
۰ نظر ۰۹ شهریور ۸۲ ، ۱۴:۰۹
حسن میثمی

مرحوم شهید رجایی به من گفتند که من 20 سال است که با آقای باهنر همراه بودم و خداوند خواست که با هم از این دنیا هجرت کنند و به سوی او هجرت کنند.(امام خمینی(ره))

 

 

 

 

 


 

۵ نظر ۰۸ شهریور ۸۲ ، ۱۲:۰۸
حسن میثمی

مرگ بر آمریکای جنایتکار دیوونه‌ی...

می خواستم چهار تا فحش دیگه هم بدم دیدم بده!!

۱ نظر ۰۷ شهریور ۸۲ ، ۲۳:۰۷
حسن میثمی

نمی دونم توجهی به تقویم دارید یا نه.اگر داشته باشید و ماه قمری را پیگیری کنید مطمئناً می دانید که امشب چه خبر است.بله.ولادت امام محمد باقر(علیه السلام)است.اما توجه بیشتر باعث می شود که شما متوجه شوید که امشب شب اول ماه رجب است. ماهی که تمرین و آمادگی است برای ماه شعبان و ماه شعبان هم که تمرین جدی ماه رمضان است.اما چه کسانی این ماه را درک می کنند؟آن هایی که لیاقت دارند.اما نگو که من که لیاقت ندارم.نه!اتفاقاً تو یکی از با لیاقت هایی هستی که تا این جا متن رو دنبال کردی.اما می دانی امشب چه اعمالی دارد؟اعمالش زیاد است و من هم نمی خواهم همه را بگویم.اما چند تا شو می گم.شاید ترغیب شدی به این که امشب رو از فیلم شبکه‌ی دو بگذری و

1-هنگامی که هلال ماه را دیدی بگو:اللهم اَهِلَّهُ عَلَیْنا بِالأمْنِ و الْایمانِ و الَّسلامَهِ و الإسلامِ‌ رَبّی وَ رَبُّکَ الله عزِّ و جَلِّ

2-غسل کن چنان که پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله)فرمود:هر که درک کند ماه رجب را و غسل کند در اول و وسط و آخر آن بیرون آید از گناهان خود ما نند روزی که از مادر متولد شده.

3-خوش به حال آنان که الآن کربلا اند.چون یکی از اعمال زیارت آقا ابا عبدالله است. ولی بدان که خواندن زیارت عاشورای با اخلاص حکم زیارت آقایمان را دارد.

و چهار عمل زیبای دیگر که اگر حالش را داشتی انجام بده.ولی اگر انجام ندادی از کیسه ات رفته!!

اگر رجب را درک کنی شعبان را با عظمتش درک خواهی کرد.و آن وقت است که معنی واقعی خدا را در رمضان می فهمی.آن وقت است که عاشق خدا می شوی.عاشق...

بیاییم فرصت ها را دریابیم.می دانی یک ثانیه‌ی بعد هستی یا نه؟!!!

ان شاء الله سعی مان بر این است که اعمال ماه مبارک رجب را به صورت مدون در صفحه ای جداگانه به خدمتتان عرضه کنیم.تا چند روز آینده.

۳ نظر ۰۶ شهریور ۸۲ ، ۲۲:۰۶
حسن میثمی

مبارک باد 

میلاد با سعادت امام محمد باقر(علیه السلام) بر همگان مبارک

۰ نظر ۰۶ شهریور ۸۲ ، ۱۸:۰۶
حسن میثمی

ادامه از قسمت دوم:

...مرگ با برکت و با عزت از دیگر خواسته هایی است که در ضمن ادعیه و زیارات بسیار به چشم می خورد.امام سجاد

(علیه السلام)در دعای وداع ماه مبارک رمضان می فرماید:

«خدایا!در آن لحظه که قرار است مرگ ما را فرا گیرد ـ هم چنان که گذشتگان ما را فرا گرفت ـ مرگ و بعد از مرگ را برای ما مبارک گردان و مرگ را در نظر ما چنان قرار ده که ما نند امری باشد که از نزد ما غایب است و هر لحظه در انتظار او نشسته ایم و چنان کن که بعد از مرگ برای ما بهتر از قبل از مرگ باشد و آخرت را برای ما بهتر از دنیا قرار ده.»

با توجه به عبارات این دعای شریف می توان گفت که شهادت در راه خدا یکی از مهم ترین مصادیق مرگ با برکت است.در کنار موضوعات فوق،آسان شدن مرگ موضوع دیگری است که در ادعیه از خداوند درخواست شده است.هر چه اعمال در دنیا نیکوتر باشد مرگ آسان تر و هر چه اعمال زشت تر و خبیث تر باشد،مرگ نیز متعاقباً مشکل تر خواهد بود.

۰ نظر ۰۶ شهریور ۸۲ ، ۱۷:۰۶
حسن میثمی

ادامه از قسمت اول:

...مسلماً پاسخ منفی است.سئوال دیگری که مطرح می شود این است که اگر نمی توان چنین درخواستی از خدا کرد پس چرا در روایات و ادعیه چنین امری مشهود است و چرا از درگاه خدا خواسته می شود که در میدان جنگ و به دست بدترین افراد بشر کشته شویم؟اما باید جواب گفت که در این مورد دین نه تنها اجازه داده؛بلکه تشویق کرده تا سعی کنیم این گونه بمیریم.در مرحله‌ی اول باید همیشه آماده‌ی مرگ بود. دومین مرحله درخواست مرگ خوب است.یعنی چه؟ببینید!مرگ و زندگی دست خداست.بنابراین نباید بی دلیل طلب مرگ و نفی زندگی کرد.اما آن چه مهم است این است که از خداوند بخواهیم تا بهترین زندگی ها و بهترین مرگ ها را نصیب ما کند.

ادامه دارد...

۰ نظر ۰۵ شهریور ۸۲ ، ۱۳:۰۵
حسن میثمی