امام حسن(ع)؛ سیب خوشبو

موضوعات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از نگاه «سیب خوشبو»

حضرت رسول اعظم(ص) فرمودند: ای حسن! تو «سیب خوشبو»، محبوب و برگزیده خالص قلب من هستی...

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۳۱ خرداد ۹۵، ۱۹:۴۰ - بشرا
    افرین

۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۸۸ ثبت شده است

سال ششم-(دوره ی جدید)-شماره ی پنجاه و هفتم-بها:3 دقیقه

بسم الله

تخریب کردن چه آسان...

به مثابه خوردن یک لیوان آب

مشق شب:مواظب زبانمان نیستیم...

امام حسن(علیه السلام) فرمود:

از بهره‌ زبانت‌ همان‌ مقدار براى‌ تو کفایت‌ مى‌کند که‌ راه‌ هدایتت‌ را از گمراهى‌ روشن‌ کند.

بحار الانوار ، ج78 ، ص114

مدت ها بود که می خواستم این نوشته را منتشر کنم. اما از آن جایی که بیم "حدیث نفس" شدن می رفت، در انتشار آن مردد بودم. تا این که هر روز اخبارهای مختلف انتخاباتی و دیگر اخبار داخلی را شنیدم و حداقل برای روشن تر شدن افکار خوانندگان این جا، برای انتشار این دست نوشته دلایل نسبتا محکم تری پیدا کردم. از شما خواهشمندم بخش اول را فقط به عنوان یک نمونه مثال قبول کنید و خیلی پی اش را نگیرید. مقصود بخش سوم است.

برداشت نخست: از آن هاست که بر ماست
از زمانی که کار وبلاگ نیوز را آغاز شد حدود 6 ماه می گذرد. اما در این 6 ماه حرف هایی درباره این سایت کوچک بی خطر شنیده ام که حداقل خودم که از زیر و بم خط و ربط این سایت مطلعم، جز شاخ های روی سرم، هیچ نتیجه ای را در بر ندارد. ابتدا با انتشار مطلبی این سایت را از آن خبرگزاری فارس و بخش دولتی دانست. (+) بعد از آن دیگری وبلاگ نیوز را متعلق به جریان تندروی حوزه علمیه قم قلمداد کرد. بار دیگر فرد دیگری ما را منتسب به سپاه و البته یکی از مجامع وبلاگی دانست و در آخرین شایعه، وبلاگ نیوز محصول یکی دیگر از مجامع وبلاگی شد! تا این جای کار این 4 شایعه ای را که هر کدام از پراکنده کنندگان آن برای حرف هایشان -مثلا- دلایل قانع کننده ای داشتند را داشته باشید.

برداشت دوم: از ماست که بر آن هاست
شاید این حرف ها برایتان خیلی جذاب نباشد. مسلما هم نمی خواستم این خزعبلات را در هم ببافم. اما این شایعات برای -حداقل- من که از تمامی روابط وبلاگ نیوز -روابطی که با هیچ کجا ندارد!- مطلعم، این حرف ها جز یک درس خیلی بزرگ هیچ نداشت. درسی که باعث شد خیلی از رفتارهایم تغییر کند.

برداشت سوم: از ماست که بر ماست
یک حساب سرانگشتی هم که بکنی، می بینی برای یک سایت کوچک تازه کار که به راحتی می شود این قدر حرف درآورد، برای یک فرد در مقیاس رییس و وزیر و وکیل چقدر راحت تر می توان شایعه و خزعبل بافت. اتفاق عظما روزی به وقوع می پیوندد که فرد شایعه کننده یک رسانه هم در دست داشته باشد. آن وقت دیدن این که یک شایعه اساسا دروغ چقدر زندگی انسان ها را تغییر می دهد و مسیر آن ها را منحرف می کند سخت است. حالا هر چه هم بیایی و تکذیب کنی که آن چه شایعه شده است صحت ندارد، اما شایعه شده است و تو هم در این شایعه از دست رفته ای.

برداشت چهارم: از خداست...
و پس از دیدن درماندگی بندگانش توسط بندگانش، چه حالی می شود؟


و...آن ها:با تشکر از دوستان خوب و مهربانی که به حقیر و این وبلاگ در این هفته لطف کردند. پاسخ های نظراتتان در زیر هر نظر درج شده است.

وبلاگ امضا 82 -- وبلاگ گلچهره -- وبلاگ چرک نوشت های یک بچه آخوند -- ناشناس -- وبلاگ بی سایه بان -- وبلاگ آشنایی با پدر زمان -- وبلاگ بادبادک باز -- پناه -- وبلاگ کاغذ کاهی -- وبلاگ لیوان خالی -- فرزاد -- وبلاگ تلکس -- وبلاگ ساعت شنی -- وبلاگ برای همیشه -- عمه بزرگه -- وبلاگ دست نوشته های یک کج و معوج سرخورده -- وبلاگ صلیب نقره ای -- وبلاگ راه سخت -- وبلاگ بچه های آسمان -- وبلاگ رنگ صداقت -- وبلاگ مرصاد -- وبلاگ راه آسمانی

۲۳ نظر ۱۹ ارديبهشت ۸۸ ، ۰۶:۰۲
حسن میثمی