امام حسن(ع)؛ سیب خوشبو

موضوعات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از نگاه «سیب خوشبو»

حضرت رسول اعظم(ص) فرمودند: ای حسن! تو «سیب خوشبو»، محبوب و برگزیده خالص قلب من هستی...

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۳۱ خرداد ۹۵، ۱۹:۴۰ - بشرا
    افرین

در مذمت سلیقه ای بودن قیلطران یا همان مسدودینگ!

شنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۸۸، ۱۲:۳۰ ق.ظ

سال ششم-(دوره ی جدید)-شماره ی پنجاه و ششم-بها:6 دقیقه

بسم الله

آیا مسدود کردن سایت ها و وبلاگ ها خوب است؟

در مذمت سلیقه ای بودن قیلطران یا همان مسدودینگ!

مشق شب:مته به خشخاش گذاشتن هم نتایج خوبی ندارد بعضا!

امام حسن(علیه السلام) فرمود:

به‌ خدا سوگند اگر پرده‌ برگیرند، معلوم‌ مى‌شود که‌ نیکوکار مشغول‌ کار نیک‌ خود است‌ و بدکار گرفتار بدکردارى‌ خود.

تحف‌ العقول‌ ، ص240

موج دوم مسدود کردن سایت ها و وبلاگ ها که به ساحل رسید، ابتدا خیلی توجه ها را جلب نکرد. اما وقتی چند روز گذشت و به چند سایت مورد نیاز همیشگی سر زدیم و دیدیم بر اساس قانون دسترسی مان غیرمجاز است، کم کم احساس کردیم که دمای خونمان از آن چه که باید، بیش تر شده و کمی نگران شده ایم. نگران این که مسدود کردن سایت ها و وبلاگ ها بر اساس چه معیاری صورت می گیرد و اصولا مسدود کردن یک سری سایت و یا وبلاگ به نام اسلام و مسلمین چه تبعاتی می تواند داشته باشد؟

این عمو فیلترباف هم برای خودش جریاناتی دارد در وبلاگستان! از وقتی که موج دوم مسدود کردن سایت ها و وبلاگ ها آغاز شده است، بنده خدا کلی فحش و بد و بیراه نثارش شده و کلی نامه به نشانی خانه اش رسیده است. اما این اعتراضات از کجا نشات می گیرد و حرف حساب معترضان چیست؟ مسلما روی سخن ما با عموفیلترباف مهربان است.

مسلما کم تر کسی است که از بیخ و بن مخالف امر مقدس مسدود کردن سایت های غیراخلاقی باشد. قانونی است که بر اساس مشاهدات عینی و میدانی در اکثر ممالک دنیا اجرایی می شود و برخی سایت ها که دیگر شورش را درمی آورند و قوانین آن مملکت را نقض می کنند دسترسی شان غیرممکن می شود. پس تا به این جا به این موضوع می رسیم که کسی با نفس مسدود کردن سایت ها و وبلاگ ها بر اساس "قانون" هیچ مشکلی ندارد. اما داستان از جایی شروع می شود که به جای واژه زیبای "قانون"، واژه ای نامانوس به نام "سلیقه" جایگزین می شود.

جناب آقای قیلطران! به وبلاگ نویسان فارسی زبان حق بدهید که وقتی در قوانین شما سایت "فرندفید" -که یکی از سایت های وب2 است و فی نفسه هیچ محتوایی ندارد و محتوایش توسط کاربرانش اعم از مسلمان و مسیحی و امثالهم ساخته می شود- مستلزم مسدود است، انتظار نداشته باشید که هیچ کس ندای اعتراضی برنیاورد و همه به به و چه چه کنند. حالا کنار می گذاریم عده وبلاگ هایی را که بدون هیچ گونه مشکل اخلاقی، فقط به دلیل "سلیقه" سیاسی یک دولت زیر تیغ مسدود شدن می رود.

جناب آقای قیلطران! وقتی به نام قانون و بر اساس سلیقه هایتان سایتی را مسدود می کنید که نه مشکل اخلاقی دارد و نه گلدکوئست است و نه جوانان را منحرف می کند، و اسم این سلیقه نسبتا کج تان را "قوانین اسلام" می گذارید، دیگر انتظار نداشته باشید که حتی وبلاگ نویسان -مثلا- ارزشی وبلاگستان ساکت بنشینند و برای مسدود شدن سایت های مورد نیازشان سوت و کف بزنند!

جناب آقای قیلطران! وقتی شما سایت و یا وبلاگی را مسدود می کنید، کاربر این حرف ها سرش نمی شود و به دنبال یک مسدودشکن(!) می افتد. مسلما این مدل سایت ها و یا نرم افزارهایش هم نه در سایت تبیان یافت می شوند و نه در سایت راسخون و امثالهم! آن ها را می توان در سایت هایی یافت که بعضا یک سری لینک های قلقک آمیز هم زیرش کشف می شود. نمی دانم! اما تا جایی که اسلامم قد می دهد از آن به بعد گناهش می رود و زیر برگه شما نوشته می شود. الله اعلم.

جناب آقای قیلطران! مسدود کردن سایت ها و وبلاگ ها -آن هم بر اساس سلیقه- یعنی این که شما بخواهید جلوی یک جریان آب را با یک دستمال کاغذی بگیرید. موفق باشید!

جناب آقای قیلطران! وقتی بر اساس سلیقه ات -یا همان قانون نانوشته- مسدود می کنی و به جایش می نویسی "بر اساس قانون دسترسی به این سایت امکان پذیر نیست" یعنی این که قانون یک کشور اسلامی می گوید که این سایت را نبین. یعنی یک جورهایی داری از طرف اسلام سخن می گویی. پس لطفا آن جمله کذایی را تغییر بده و بگو: بر اساس سلیقه بنده شما نباید این سایت را ببینی! چون اسلام هیچ گاه از این دست احکام سلیقه ای صادر نمی کند.

جناب آقای قیلطران! برای راهی بهشت کردن تمامی انسان های این مرز و بوم خیلی دست و پا نزن! چرا که «به‌ خدا سوگند اگر پرده‌ برگیرند، معلوم‌ مى‌شود که‌ نیکوکار مشغول‌ کار نیک‌ خود است‌ و بدکار گرفتار بدکردارى‌ خود.»

غیر مرتبط:
بازی وبلاگی نامه ای به عموفیلترباف! » وب نامریی (+)
به عموفیلترباف نامه می نویسند! » وبلاگ نیوز (+)


و...آن ها:با تشکر از دوستان خوب و مهربانی که به حقیر و این وبلاگ در این هفته لطف کردند. پاسخ های نظراتتان در زیر هر نظر درج شده است.

وبلاگ طعم عسل -- وبلاگ گام آخر -- وبلاگ یاران آسمانی -- وبلاگ کاغذ کاهی -- وبلاگ بی سایه بان -- وبلاگ یک منتظر -- وبلاگ گلچهره -- وبلاگ سلوک -- وبلاگ بادبادک باز -- وبلاگ ساعت شنی -- وبلاگ عرفه -- وبلاگ ما باید با هم حرف بزنیم -- وبلاگ تردید خاکستری -- وبلاگ کاتب باشی -- وبلاگ لیوان خالی -- وبلاگ ورق پاره های تنهایی -- وبلاگ چرک نوشت های یک بچه آخوند -- وبلاگ صدای عجیب

۸۸/۰۱/۲۲
حسن میثمی

حدیث46

نظرات  (۳۳)

این حرفایی که زدی خیلی خطرناکه حسن
اگرچه راسته...
عمو جان آقای قیلطران هم باید سری به شما بزند تا انقدر خلاف ... آقا خوب کاری کردن فرند فیدو بستم مایه فحشا بود جز این است!!!!
این باعث شد من مشروط شم خوب کاری کردن بازم بکنن البته اگر به سایت های مورد نیار من تعرض کنن پرچمی درست میکنم که نگو و نپرس
یا علی
سلام
این کلا از این بازی های جلف وبلاگی بدم می آید بعد از فامیل ابلهمان خیزران چشممان به دوست زیرکمان حسن روشن
مخلصیم اما همچنان و پی گیر
یا علی
او ه اوه.خدا به داد برسه.زدید به سیم آخر آقای میثمی؟بیاین به تجربیات این مادر بزرگ حقیر توجه نموده و مراقب زبان سرختان باشید! اما از شوخی گذشته باید گفت آفرین به صراحت لهجتان
احسنت احسنت (تریپ صحن علنی مجلس)
۲۲ فروردين ۸۸ ، ۲۳:۳۷ سید صادق قاضی
سلام حسن جان خوبی؟ خیلی وقت بود این طرافا نایمده بودمو عوض شده اینجا. به هر حال موفق باشی
۲۳ فروردين ۸۸ ، ۰۱:۴۲ سید محمد باقر موسوی
سلام حسنم
تو این مملکت چی سلیقه ای نیست که فیلترینگش نباشه ؟ هان ؟؟؟؟
امیدوارم این بار اخری نباشه که می‌تونم بیام وبلاگت !
هماره برقرار
سلام علیکم
یه جورایی حرفاتون قبول، اینکه خیلی چیزها طبق روال عادی اینجا و هرجای دیگه ای توی دنیای آدما فدای سلیقه های جورواجور افراد صاحبنظر و مسئول میشن حرفی نیست.
و البته چقدر هم سخته که بفهمی هر جایی دقیقا چی باید بگی و کجا فهم تو از دین و اخلاق و ... همونیه که هست و حالا اگه بر اساس این درک عمل کنی در چه حد واقعا حرف دین و اخلاق رو زدی جدا کار سختیه.
در مثل مناغشه نیست البته اما مثلا یه آقایی میشناسم- یه کم- به نام آقای حسن میثمی که احیانا با تمام قوا خلوص نیتشو به کار میگیره تا اونچه رو که از دریچه چشم خودش میبینه و با احساسش درک میکنه در حد توان علمی خودش و بر اساس میزان شناختش از اطرافش و اوضاع زمونه تحلیلش کنه...
و البته و صد البته چون نیاز به گفته شدن این حرفا رو حس میکنه و چون جای چنین وبلاگی رو خالی می بینه وقت میذاره و حرفای خودشو در حد توان و با نیت خالص -انشاء...- بیان میکنه ، حالا به هر دلیلی...
جالب اینجاس که این برادر بزرگوار ما هر بار گفته هاشون به کلام گهر باری از سخنان گرانبها و روح فزای حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام مزین می کنه و حرفاشو به نوعی از این طریق تأیید کرده و یا ازش کمک میگیره که قضیه رو بهتر بفهمونه
ببخشید تا چند لحظه دیگه میام
حرفم از گفته های بالا این بود که مثلا خود شما این بار البته یه حدیثی رو مثال آوردی که به نظر من هیچ ارتباطی به مطالب پست شما نداره و اصلا قضیه ش یه چیز دیگه س.
و اما این جناب مسدودر از کجا معلوم که تمام سعیش رو به کار نگرفته باشه تا با شناختش از محیط و بر اساس دانسته های علمی و سیاسی و ... ش که چه بسا بسیار فراتر از حد دانش من و شما باشه کاری رو که بهش محول شده خوب انجام بده؟؟؟
من هیچ ارتباطی با چنین کسی ندارم و حتی شمارو بهتر از این دسته افراد می شناسم چون لااقل چند کلمه از حرفای شمارو خوندم اما قضیه جنگ خونین سرده، هجوم سیل آسای فرهنگی و سیاسی
من میدونم و کاملا باور دارم که ناکارامدیهای فراوانی در مملکت ما هست و این حرف رو هم از طرف خودم نمیگم بلکه چیزی شبیه این رو از زبان مبارک رهبر در دیدارشون از زلزله زدگان بم شنیدم
اما نمیشه گفت به این دلیل که مبادا صاحبان سایتهای مسدود شده برای شکستن سد سایتشون به فلان سایت و بهمان کس رو بیارن سایتها رو مسدود نکنین. حرف درستی نیست
مثل پدر و مادرهایی که قلیان و ماهواره رو به اختیار به خونه هاشون میارن تا " مبادا بچه شون دور از چشم اونا بره با دوستاش تجربه شون کنه"
یکی نیست بگه اومدیم شما افتادی و غزل خداحافظی رو خوندی بعد صد سال ایشا...، اونوقت بچه ت با کی قلیون بکشه و ماهواره نیگا کنه؟
خب یه کم زحمت بکش به بچه ت یاد بده که کلا اینا رو از زندگیش قلم بگیره.
میدونم که مسئولین محترم باید "عقل مبارک" رو به کار بندازن تا یه کار فرهنگی بکنن تا بتونن با این جنگ فرهنگی بجنگن
اما مقداری مگس کشی هم لازمه.
خیلیا هستن که با کمال خوشحالی و سوءاستفاده از شرایط موجود و مشکلهای مسلم جامعه میخوان و دارن از آب گل آلود ماهی میگیرن
برادر کوچیک من توی محیط بازاری کار میکنه ، سالهاس و خیلی رنگ و بوی اونارو گرفته
همیشه حرفایی میزنه که تمام مرجعش برای اثبات و دلیل آوری گفته های همون همکارای بازاریشه
من به واسطه رشته تحصیلیم و فعالیتهای فرهنگی که البته جدای از هر تشکلی در امور فرهنگی دانشگاه داشتم تقریباً همیشه میتونم حرفاشو نقض کنم اما بعضیها از دانسته های اندک مردم کمال استفاده رو برده و اونقدر گوش مرم رو پر کردن که دیگه جایی برای دلیل و اثبات نیست. من با بستن سایتهای مخرب سیاسی موافقم.
البته و صد البته سایتهایی که انتقاد می کنن مسلما سازنده اند. مثل همون اولین پستهایی که من از وب شما یا دوستان دیگه خوندم و خب در حوالی وب شما موندگار شدم.
این چند وقته خدارو شکر ما برای اثبات قضایای اعلام شده به هرجای نامربوطی که سر زدیم خوشحال شدیم که با این جمله برخورد کردیم که "مشترک گرامی دسترسی به این سایت مجاز نمی باشد"
خیلی وقتتونو گرفتم ببخشید هم شما و هم بقیه دوستان و همچنین میدونم که نتونستم حرفامو اونقدرها سازماندهی شده بیان کنم.
و البته از طرز گفتنم چندان هم راضی نیستم چون قضیه بسیار وحشتناک و مهمه
اللهم عجل لولیک الفرج و العافیه و النصر و اجعلنا من خیر اعوانه و انصاره و اجعلنا من الشاکرین
سلام
می دانی و می دانم که تقصیر منو شماست. تقصیر من و شماست که نمی توانیم حرف رت بشونیم و گوشمان سرخ نشود. نمی توانیم عقیده ای مخالف را تحمل کنیم که شاید به گوشه عبای غیرتمان بر بخورد. اگر از ابتدای امر که آمدند و تکلیف تعیین کردند و گفتند که ما چنین می کنیم رو چنان ،همان موقع مثل ترسوها سراغ سوراخ موش نمیرفتیم و از انواع و اقسام آنتی فیلتر ها و پروکسی ها استفاده نمی کردیم الان کار به اینجا نمی کشید.
نمی دانم این اسلام چه کرده است که اینگونه باید ملعبه دست افرادی چنین قرار گیرد. خدا به دادمان برسد با موجهای بعدی.
سلیقس دیگه .
قانونه دیگه .
اسلامه دیگه ...
گل .
هرچند که ما فیتر شکن داریم ولی انسانا کار درستی نیست،
این کارم مثه جمع کردن ویدئو در دهه 70 و جمع کردن ماهواره در دولت احمدی نژاد هستش ،
بی فایده است ولی چه میشه کرد در مقابل کسایی که زور دستشونه...
چه می شه کرد...؟
farzad_toutchi@yahoo.com
سلام
با اینکه از این پست خوشم نیامد (به دلایلی که حضوری عرض خواهم کرد) اما این شعر خالی از لطف نیست
ای عمو فیلتر باف بََبَبَبَبَله
فیلتر منو بافتی بََبَبَبَبَله
روی وب انداختی بََبَبَبَبَله
یکی اومده چی چی اورده
فیلتر جدید خوب برای چی؟؟؟؟
رفتیم در سایت فیلتر بسته
دیدیم که عمو اونجا نشسته
گفتیم عمو جون سایته چطور شد
گفت والا به خدا .........( به اختیار خواننده)
یا علی
سلام
یک پنجشنبه در میان نامه ست ،نه؟! فکر کنم یه جایی توی حرفاتون نوشته بودین قراره پنجشنبه ها به روز برسه.
امیدوارم مشغولیتتون به خیر باشه.
سلام گلم
سعی کن تو کار خودتو بکنی و به این کارا کاری نداشته باشی!
اینجوری بهتره!!!
کاری نکن بگم بروبچ همین فردا ، نه اصلن همین الان وبلاگتو با خودتو رو با هم فیلتر کنن بره!!!!!!!!!!!!!!!!!!
شایدم یکی از رفقا
مث حسن میثمی!!!
۰۱ ارديبهشت ۸۸ ، ۱۷:۰۹ مرضیه خواجه محمود
سلام
با حرف شما موافقم با کمی اضافات که قابل پخش نیست!
وقتی نیست
دلی نمی لرزد
کاش نیاید
بیاید
زلزله می شود...
سلام عزیز دل .زیاد جوش آوردی از شما بعیده .کمی صبر کنی (حدود 100 سال مثلا) به امید خدا درست میشه .این کارا برای اینه که بچه محصلا که در شروع بلوغندو کامپیوتر قسطی میخرند تا درساشونو مرور کنند باباهاشونو کنترل کنند که از وسایل بچه ها سو استفاده نکنند .منظورمو که میگیری؟حالا این وسط چند تا بیگناه هم قربونی میشند .بالاخره تروخشک یه جورایی با هم میسوزند.کاریش هم نمیشه کرد
موافقم ! وقتی سایتهای خبری خارجی(العربیه) هم حتی فیلتر شده باشد خب ادم ناچار است دنبال یک فیلتر شکن برای راه افتادن کارش باشد ! !
درضمن چایی خوب دم می کنید این را به مادرم هم گفتم!
به نظربرای بعضی سایت ووبلاگ خوب...
۰۵ ارديبهشت ۸۸ ، ۲۲:۳۹ علی ابوالفتحی
سلام نمی شود عده ای را به زور وارد بهشت کرد ولی باید جلوی آن عده را که می خواهند عده ای را وارد جهنم کنند گرفت
۰۶ ارديبهشت ۸۸ ، ۰۲:۴۳ بچه های آسمان
سلام به حسن عزیز...
خوبی داداش؟
باحال بود...حالا دمت گرم شما که با مقامات در ارتباطی یه لطفی کن و بگو مارو فیلتر نکنن چون ما گناه میباشیم!
ضمنآ من تمامی حرفهایی را که زده ام پس میگیریم و تمامه آن همه حرفی که تا الان جرئت گفتنش را نداشته بودم قورت میدهم برای همیشه! :))
خلاصه اینکه عکسه خدارو هم چسبوندم دیدم درست نشد و ممکنه خدا ناراحت بشه.خودم یه عکس از خدا کنار گلزار یا بروسلی درست میکنم و واسش میفرستم حالش رو ببره! :))
سه باره سلام
اینجا رو بی نظم به روز کردی هیچی نگفتم دوهفته نامه کردی بازم هیچی نگفتم اما دیگه انتظار نداشته باش چیزی نگم ...... هم حدی داره یا به روز کن یا به روز کن هیچ حالت دیگه ای هم نداره
تکرار نشه دفعه بعد از خشونت استفاده می کنم ها
یا علی
سلام
اینجا چقدر خوشکله- ولین باره میام- بهترین چیزی که داره حدیث هایی که میذاریده-
از این مطلب درباره ی وبلاگ هم... چی بگم ... فکر می کنم در مقامی نیستم که بخوام نظری بدم
سلام
اومدم فقط سری بزنم و حالی بپرسم .
نه نه نه ، نه که نخونم میخونم اما الان نه!!!!!!!!!!!!!!
ناراحت نشو دیگه ، باشه بیشتر سر میزنم ، راستش یه سوال هم داشتم ، این دوستمون مرصاد67 کجاست ، خبری ازش نیست ، گفتم شاید رفته جای دیگه ای چادر زده ، حان؟؟
اقای میثمی دوسدتون دارم خیلی زیاد
پس حالا که این جور شد دعام کن ، داره بارون میباره...
یا علی
حسن!
خطرناکه حسن!
تا زمانی که به فردا امیدواری اقتدار از آن توست . آنچه که کرم ابریشم آن را پایان زندگی می پندارد ، در نظر پروانه آغاز زندگیست .
مرسی ازتبریکتون..امیدوارم تولدجبران کنم [نیشخند][لبخند]
lگه دیگه نمیای به روز بشی خوب بگو
سلام حقته که فحشت بدم .واسه ما چایی دم نمی کنی بعد میری ... باشه....
سلام
فردا پنجشنبه است اگه به روز نشدی قم نیا چون ممکنه آسیب ببینی:)
خدافظ
سلام
والا چی بگم..؟!!!
سر رشته رو درست نمیکنیم جای دیگه درز گیری میکنیم..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی