امام حسن(ع)؛ سیب خوشبو

موضوعات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از نگاه «سیب خوشبو»

حضرت رسول اعظم(ص) فرمودند: ای حسن! تو «سیب خوشبو»، محبوب و برگزیده خالص قلب من هستی...

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۳۱ خرداد ۹۵، ۱۹:۴۰ - بشرا
    افرین

سلام شهیدِ مظلومِ دانشگاهِ من

يكشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۸۷، ۰۱:۱۳ ق.ظ

سال ششم-(دوره ی جدید)-شماره ی پنجاه و سوم-بها:2 دقیقه

بسم الله

تو ظالم نباش!

سلام شهید مظلوم دانشگاه من

مشق شب:آن ها مظلوم اند. ظالم نباش جوان!

امام حسن(علیه السلام) فرمود:

ظالمى‌ شبیه‌تر از حسود به‌ مظلوم‌ ندیده‌ام‌.

بحار الانوار ، ج‌78 ، ص111

دیگر کم تر کسی است که خبر نداشته باشد. تدفین چند شهید در دانشگاه امیرکبیر در هفته گذشته، تیتر یک خیلی از سایت ها و خبرگزاری ها و وبلاگ ها بود. شهیدهایی که این روزها خودشان خبرساز نیستند، بلکه -برای ما ملت مرده پرست- تابوت هایشان شده پیراهن عثمان!

هر کسی که زبان در دهانش می چرخید و دستش بر قلم می رفت و چفت و چول نبود و می توانست چهار کلام تایپ کند و برای خودش تریبونی داشت، نظری داد.

یکی گفت این چهارپاره استخوان مگر دفن کردن هم می خواهد؟ این ها می خواهند دانشگاه را مال خود کنند.
دیگری می گفت ارزش شهید بیش از این است که در دانشگاه -که احتمالا محل فساد و فحشا است- دفن شود.
بعضی راندند که ما شهدا را دوست داریم، اما با ابزار قرار دادن شهدا برای رسیدن به مقاصد عده ای مخالفیم.
برخی گفتند مگر دانشگاه قبرستان است؟ ما در کلاس هایمان نمی خواهیم روح ببینیم.
گروهی اعتراض کردند که خواست غالب دانشجویان این است که این جا شهید دفن نشود، چرا ما را کشک می کنید؟
گروه دیگری برنامه ریختند که هر صبح زیارت عاشورا بخوانند بر سر مزار شهدا؛ آن هم با بلندگوهای اکوچنگ که صدایش گوش فلک را کر کند.
بخشی اعلام کردند که کتک می زنند هر کس را که مخالفت کنند، زدند.
اما معدود افرادی فقط نگاه کردند و نگاه کردند و نگاه کردند...

حال فرض می کنیم که دستور دهندگان این تدفین از ظالم ترین ظالمان روی کُره ی زمین هستند. فرض دوممان هم این می شود که کار تدفین پیکر شهدا کاری بس عبث و بیهوده بوده است و بس!
به این فرضیات اضافه کنید جوانی را که هم سن تو بوده است و -احتمالا- روزی برای آرامش تو، بدن خود را در برابر گلوله ها سپر کرده است. امروز زبان ندارد. اما خیلی ها از زبانش سخن ها می رانند.

امروز با سنگ قبرهایی مواجهیم که ساکتند و آرام. نشسته اند و نظاره می کنند دعوای جوان با جوان را. کاش لحظه ای تمام پیش فرض های ذهنمان را در این موضوع به نزدیک ترین سطل آشغال دانشگاهمان ودیعه دهیم و با دلی پاک، فقط یک بار به این اجساد آرام -و مسلما مظلوم- سلام کنیم.

فرض کن آن ها میهمان ناخوانده تو هستند. می شود به میهمان بی توجهی کرد؟

پس سلام کن...سلام شهید مظلوم دانشگاه من...!

مرتبط:
پیام مقام معظم رهبری درباره تشییع و خاکسپاری شهدا (+)


و...آن ها:با تشکر از دوستان خوب و مهربانی که به حقیر و این وبلاگ در این هفته لطف کردند.

وبلاگ طعم عسل -- حامد خانی -- د -- وبلاگ بی سایه بان -- وبلاگ دریچه ای به سوی ملکوت -- وبلاگ بچه های آسمان -- وبلاگ شب نوشته های یک دختر خوابگاهی -- وبلاگ برای همیشه -- ناشناس -- وبلاگ راه آسمانی -- پناه -- وبلاگ بادبادک باز

۸۷/۱۲/۱۱
حسن میثمی

حدیث43

نظرات  (۲۷)

۱۱ اسفند ۸۷ ، ۰۷:۵۲ مسافرکربلا
آن چه مهم است حفظ راه شهداست، یعنی پاسداری از خون شهدا، این وظیفه‌ی اول ماست
«مقام معظم رهبری حفظه‌الله
در خواب و خیال هم نرفتیم به جنگ
بی رنج وملال هم نرفتیم به جنگ
ما نسل سبید بخت سوم بودیم
از راه شمال هم نرفتیم به جنگ
اینم تقدیم به انها:
برو و لیک به مردی و عاشقی سوگند
به صبر و صابری و صدق صادقی سوگند
به خون باک شهیدان به جان مدهوشان
به شور نعره مستان به شوق خاموشان
که چون به عرش رسیدی بیام ما برسان
به سر خوشان مجاور سلام ما برسان
۱۱ اسفند ۸۷ ، ۱۳:۰۵ مسافرکربلا
مسافران این جاده ادعایی نداشتند وندارند .گاه مکنونات قلبی شان را در ورقه هاب کاهی مینوشتند
باخاطراتی از شهدا ء به روزم ومنتظر حضور سبز شما
موفق باشید
منم سکوت می کنم و نگاه...
اما نه چون میدونم که چه خبره، نه. سکوت می کنم چون اون چیزایی که میدونم اونقدر کمه و من اونقدر کوچیک و قضیه اونقدر بزرگ که جرأت نمیکنم ازشون نتیجه ای بگیرم یا حتی بیانشون کنم.
فقط میدونم که باید به این عظمت احترام بذارم تا اگرچه نتونستم همراهشون باشم حداقل زیر سایه شون باشم یا به رسم پیروی در مسیری که رفتند.
خدا مرگشون بده مگه اون جوون نرفت باسه تو جون بده
یا علی
منظور از تو اوناست
سلام بر حسن
عالی بود و کامل همین
یا علی
عالی
سلام..همین فرضها بود که حالا این وضع رو پیش آورد!
متن احساسی قشنگی بود اما باز هم دلیل نمی شود که شهید را در دانشگاه دفن کنند اصلا دلیل این کار چیست؟ اصلا چرا باید شهید را در دانشگاه دفن کرد چرا مثلا در حیاط ساختمان وزارت خارجه این کار را نمی کنند که هم جای با صفایی است و هم این که می تواند نمادی به یاد ۸ سال دفاع مقدس
چرا به یاد همان شهدا در آن دانشگاه مسجدی بر پا نکردند و هزار چرای دیگر که بی جواب مانده ؟
=============================
پاسخ حسن:
1.به هیچ وجه فکر نکنم متن احساسی بوده باشد.
2.دقیق نخوانده اید. قرار شد از این حرف ها عبور کنیم. از متن:"فرض می کنیم که دستور دهندگان این تدفین از ظالم ترین ظالمان روی کُره ی زمین هستند. فرض دوممان هم این می شود که کار تدفین پیکر شهدا کاری بس عبث و بیهوده بوده است و بس!" بحث این جا سر خود خود شهدا است و نه وزارت امور خارجه و امثالهم!
3.فعلا که مخالفان این اقدام با هوچی گری هایشان بیش تر از این واقعه سوء استفاده کرده اند. فکر کنم بعد از این باید بنشینیم ببینیم موافقان می خواهند چه سوء استفاده هایی بکنند.
۱۳ اسفند ۸۷ ، ۱۳:۵۹ نیره غدیری
خوش به حالت که تو اون دانشگاهی....اگه ببینیشون
وای به حالت که تو اون دانشگاهی......اگه نبینیشون
۱۳ اسفند ۸۷ ، ۱۴:۰۶ ساقی رضوان
چقدر دلم میخاست که توی صورت تک تکشون سیلی میزدم!!!!!!!!!!!!!!!!!
متنتان پر محتوا بود و در عین حال محافظه کارانه.طوریکه بلاخره نمیشد درست فهمید طرفدار کدام یک از آن دسته ها که گفتید یا از آن دسته ها که نام نبردید و فقط اشاره کردید یا از آنهایی که حتی اشاره هم نکردید ، هستید.گرچه مدتیه جواب نمیدید به سوالات.اما به عنوان یک جستجوگر بی غرض ،خوشحال میشم جواب بدید.
==========================
پاسخ حسن:
همیشه طرفدار یک عده خاص بودن خوب نیست. من هم در این جریان طرفدار هیچ گروهی نیستم. من طرفدار شهدا هستم. می دانم که آن ها حقند. همین!
هعـــــــــــــی!( آه و افسوس بود یعنی !!!)
سلام
شرط شما مبنی بر گذشتن از این حرفها به شرطه آنکه مثلا همین یکبار بوده است و دیگر هم همچین اتفاقی نخواهد افتاد قبول است و منطقی ... اما چیزی که مشاهده می شود یک روال بسیار باطل است که در حال شکل گیری است و البته هم شکل گرفته است ....
یعنی آنکه دیگر نمی شود بگوییم حالا که این کار شده است باشه ایرادی ندارد و چون یکبار که هزار بار نمی شود سکوت می کنیم و همه را به سطل آشغال می ریزیم ... این اتفاق دوباره هم خواهد افتاد که البته هم افتاد . پس دیگر نمی شود به مثابه مهمان ناخوانده با آن رفتار نمود...
رهبری فرمودند زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا کمتر از شهادت نیست ... پس من فکر می کنم خراب کردن و بی احترامی و بی حرمتی کردن به نام و یاد شهدا هم کمتر از قرارگیری در سپاه دشمن نیست ...
حواسمان نیست انگار که یک عده ای از همین شهدا ( که البته تعدادشان از عده هم نیز زیاد تر شده است) در حال سوء استفاده هستند و به نام خودشان مصادره می کنند ... من با خاک کردن شهدا در دانشگاه و کوه و تپه و وسط میدان خیابان و هزار جای دیگه مخالفم شدید ... آیا من ضد انقلاب و شهید هستم ؟ من از اینکه یک مدیر نشان دهد که مثلا اصولگرا است و برای تثبیت خودش شهید بیاورد و در دانشگاه خودش خاک کند به شدت متنفرم و از هر کسی که این کار ها را تائید می کند و یا اجازه می دهد که انجام پذیرد ...
بی حرمتی به شهدای کنار مجلس سعید حدادیان بر عهده کیست؟ همچنین دانشگاه شریف... اضافه کنید کهف الشهداء و اماکن دیگر ....
اینها مهمانان ناخوانده نیستند ...
یا علی
====================================
پاسخ حسن:
نظر شماست و بسیار محترم. اما در حال حاضر هر دو گروه دارند سوء استفاده می کنند. راحت تر بگویم. کم تر کسی هست در این میان که برای شهدا دل بسوزاند. به این موضوع یقین دارم. اغلب مخالفان تدفین، این موضوع را بهانه ای برای خالی کردن عقده هایشان کرده اند و موافقان تدفین هم به قول شما قصد پاچه خوارانه دارند. (شاید)
سوء استفاده گروه مخالف تدفین را دیده ام تاکنون. بنشینیم ببینیم گروه موافق می خواهد چه سوء استفاده هایی بکند؟ الزاما چه سوء استفاده های می توان کرد؟
سلام
اتفاقا این سوء استفاده موافقان است و باید مخالفان را دید ...
فکر نمی کنم در دو غائله امیر کبیر و قبل تر از آن شریف حضور داشته بودید ... جالب است هر دو طرف موافق و مخالف از زبان فرزند شهید سخن می گفتند و دو فرزند شهید در دو جبهه صف بسته بودند مخالف یکدیگر و در نهایت همیشه موافقین بوده اند که پیروز شده اند به علت همان سوء استفاده ...
به نظر می رسد بحث اصلا اینجا نیست چون در اصل انقلاب هم یکسری خودشان را متصل کردند و استفاده خود را بردند مانند توده ای ها و خیلی های دیگر ...
صحبت در اینجاست که موافقین بر اساس چه نظری این کار را انجام می دهند ... آنها این دعوا را شروع کرده اند ... آنها عده ای را به مخالف تبدیل کرده اند و الا کشته های جنگ جهانی دوم نیز برای مردم کشورشان محترم هستند و به آنها احترام می گذراند چه برسد به جنگ ما و باز هم مردم ما ...
قطعا این موافقین هستند که با مصادره آنان برای یک طرز تفکر خاص و یا سوء استفاده از آنان کار را به اینجا کشانده اند
یا علی
۱۷ اسفند ۸۷ ، ۱۹:۴۹ یه بنده خدا اصفانی
سلام علیکم . احوالی شوما . خبین؟ خوشین؟ سلامتین؟
آ میگما چرا شوما اینقدر جوش میاریند؟
دلم برای حسن تنگ می شود گاهی...
آخیییییییییی!!!!!!!!
سلام دوست عزیز..
تعریفتون رو زیاد شنیدم. اما تا به حال نیومده بودم.
فرضیات زیادی مطرح کردی.. منتها این آخری رو اصلا نیستم(میهمان ناخوانده)..
ما خودمون مهمان سفره همین شهداییم..
متن را خواندم دقیق خواندم دوباره سه باره خواندم اما نظر همان است چرا به حای اینکه بیایم نفس عمل را بررسی کینم به دنبال موافق ومخالف میگردم و صورت مسئله را پاک میکنیم
۱۹ اسفند ۸۷ ، ۰۹:۲۲ سید محمد باقر موسوی
سلام حسنم
نظر خاصی ندارم !
هماره برقرار
طرفدار شهدا باشید.این خیلی خوبه.اما منظور بنده این هست که بالاخره آیا حقی برای اون دانشجویانی که نمیخوان شهیدی در دانشگاهشون دفن بشه ، و نه به دلیل عنادشون بلکه فقط به این دلیل که هر سخن جایی و هر کار مکانی دارد، قائل هستید یا خیر؟حق قائل بودن برای شهدا درست.اما باید ببینیم اون کسانی که فریاد مخالف میزنند حرف حسابشون چیه.و اگر درست میگن ، بهشون حق بدیم.فکر نمیکنید بعضی ها با بعضی کارها به اسم تجلیل از شهدا خواسته یا نا خواسته دارن حرمت شهدا رو هم ضایع میکنند؟هنوز هم فکر میکنم محافظه کارید.و این البته تنها یک نظره و نه یک نقد
باور کن من هم سینوزیت دارم
شایعه س کی گفته من چاقچور کردم؟
خودت دیدی؟
شایعه س آقا!‌ باور نکن
منم سینوزیت دارم
منم مریضم
منم می میرم...
سلام حسن آقای گل.
چطوری داداش؟
شناختی که؟
خواستم عرض ادبی بکنم. همین!
یا علی
=============================
پاسخ حسن:
مگر می شود یادم رفته باشد؟ هرگز!
۲۹ اسفند ۸۷ ، ۰۲:۱۰ بچه های آسمان
سلام حسن جان...
چطوری؟خوبی؟خوشی؟
بابا ملت چه عصبانین!! :))))
یکی گفته خدا مرگشون بده...یکی گفته کاش سیلی میزدم تو صورتشون! :)))
بابا بی خیال! :)))
و اما کاش همه مثل خودت فکر میکردن که همه چی با یه دید بالاتر حل میشد...
و شهدا واقعآ مظلومند...
خلاصه اینکه با این دو نوع تفکر بالا خدا به داد من و تو برسه! :)))))
با سلام
حسن آقا گل پیشاپیش سال نو را به شما تبریک عرض میکنم
۱۴ فروردين ۸۸ ، ۱۹:۴۵ نقطه ، سرخط ...
بسم رب الشهدا و الصدیقین
پنجره زیباست اگر بگذارند ، چشم مخصوص تماشاست اگر بگذارند ، من از اظهار نظر های دلم فهمیدم ، که عشق هم صاحب فتواست اگر بگذارند .
ولادت حضرت امام حسن عسکری را تبریک عرض می کنیم .
در سنگر منتظرتون هستیم ....
التماس دعا - یاعلی
محمد ابراهیم اباذری

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی