امام حسن(ع)؛ سیب خوشبو

موضوعات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از نگاه «سیب خوشبو»

حضرت رسول اعظم(ص) فرمودند: ای حسن! تو «سیب خوشبو»، محبوب و برگزیده خالص قلب من هستی...

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۳۱ خرداد ۹۵، ۱۹:۴۰ - بشرا
    افرین

از ماست که بر ماست

شنبه, ۲۱ دی ۱۳۸۷، ۰۱:۴۸ ق.ظ

 سال ششم-(دوره ی جدید)-شماره ی چهل و نهم-بها:6 دقیقه

بسم الله

محرم در 1430 (2)

از ماست که بر ماست

 

مشق شب:بگذار گناهانت بریزد. دوستشان داشته باش. اما با فکر! با عقل!(2)

امام حسن(علیه السلام) فرمود:

سوگند به‌ خداوند! هر کس‌ ما را دوست‌ داشته‌ باشد، اگر چه‌ در دورترین‌ نقاط مانند دیلم‌ اسیر باشد، دوستى‌ ما براى‌ او مفید است. همانا محبت‌ ما گناهان‌ فرزندان‌ آدم‌ را از بین‌ مى‌برد، همان طور که‌ باد برگ‌ درختان‌ را مى‌ریزد.

بحار الانوار ، ج44 ، ص‌24

در قسمت اول بحث به وجود انحراف در مسیر پاک عزاداری های مردم کشورمان اشاره شد. اگرچه برخی از دوستان حتی وجود این انحراف را هم برنمی تابند، ما عجالتا بدون توجه به نظرات خوانندگان محترم، بحث را ادامه می دهیم و در آخر به جمع بندی نظرات می پردازیم. اما ادامه داستان؛ هر کدام از نهادهای مسئول چه قدر به وظیفه شان عمل کرده اند؟!

دیگران را سرزنش نکنیم
از تاثیر برنامه ریزی های استکبار جهانی و فرقه های ساختگی اش مانند وهابیت صرفنظر می کنیم. البته با علم به این که وهابیت اخیرا در گمراه کردن مردم دارد برنامه ریزی های جدی می کند. اما اجازه بدهید ابتدا به امر یک سوزن به خودمان بزنیم، جوالدوز به دیگران پیشکش!
پس برای دقیق تر کردن بحث، متولیان امر گسترش فرهنگ های عزاداری را -تا آن جا که ذهن ناقصمان یاری می کند- می آوریم و عملکردشان را -از دیدگاه حقیر البته- مورد بررسی قرار می دهیم.

1.جامعه دانشگاهی و دانشگاهیان:قشر عظیمی از جوانان کشور ما دانشجو هستند. خدا را شکر به لطف دانشگاه های پیام نور و امثالهم، زورکی هم که شده، جوان مردم می شود دانشجو. اما به موازات گسترش دانشگاه ها و دانشجوها، عدم تقویت و تحکیم تشکل های دانشجویی، باعث شده است که شاهد هیچ حرکت مشخص و معینی از هیچ تشکلی برای "جریان سازی" در امر عزاداری های عاشورا نباشیم. در این میان همایش های موردی و حرکت های مقطعی را فاکتور بگیرید. در خوب بودن این حرکات شکی نیست. اما از جامعه دانشگاهی کشور و تشکل های عظیم آن -با آن همه دبدبه و کبکبه- انتظاری فراتر از این می رود. کم کاری های بسیج دانشجویی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، انجمن اسلامی دانشجویان و کانون های مختلف و متعدد -که به لطف نظام مقدس جمهوری اسلامی تعدادشان هم کم نیست- به هیچ وجه قابل قبول نیست. البته در این میان خودمان هم -که ادعای کار فرهنگی مان می شود- متهم می شویم. دممان گرم!

2.جامعه حوزوی:البته حرف زدن درباره اش یک کم ترس دارد. اما یا ما نمی ترسیم، یا نمی دانیم که باید بترسیم! به جرأت می توان گفت که نقش طلاب علوم دینی و حوزه های علمیه سراسر کشور -به عنوان متولیان اصلی گسترش دین و جلوگیری از بدعت ها و انحرافات- هر ساله دارد کم رنگ تر می شود. به موازات گسترش هیئت های بی نام و نشان -یا همان هیئت های داربستی- که هیچ بزرگتر و هیچ عالمی بالای سرشان نیست، فرهنگ های غلط عزاداری هم در حال گسترش و تعمیم در میان مردم است. حوزویان ما کم تر راضی می شوند که برای تبلیغ اسلام، "قم" را ترک کنند و به شهرهایشان برگردند. البته ارسال مبلغ در ماه های مبارک رمضان و محرم را در نظر داریم. اما واقعا با یک ماه و دو ماه، جنگ فرهنگی به پیروزی می انجامد؟
مسلما این رفتار مردم، ناشی از تغییر دیدگاه و سبک زندگی آنان است. در این میان حوزه های علمیه و عالمان دینی می توانستند و می توانند نقش مهمی را ایفا کنند. اما یا نمی خواهند، یا نمی خواهند!

3.سازمان تبلیغات اسلامی:شاید اگر قید اسلامی بودن این سازمان را بردارید، خیلی لطمه ای به آن وارد نشود. این سازمان با دادن مجوزهای بی حد و حصر برای تاسیس هیئات متعدد، خیانتی را مرتکب می شود که امروز به آن گسترش فرهنگ عزاداری عاشورا می گویند. ثبت کردن یک هیئت در این سازمان و گرفتن مجوز، خدا را شکر کم کم می رود که به روز شود.

4.ائمه جماعات(مساجد):مساجد در تغییر و تصحیح ذائقه مردم بسیار بسیار موثرند. این یک شعار نیست. موضوعی است که به آن نه تنها ایمان، بلکه یقین دارم. تجربه نشان داده است که در پیرامون مساجدی که امام جماعت با بسیج مسجد همکاری و همخوانی دارد(و بالعکس) و امام جماعت فعال و آگاه است، کم تر هیئت های خودجوش رشد می کند و مردم با توجه به تنوع برنامه های مسجد، برای عزاداری به مسجد روی می آورند. تغییر کاربری "مساجد" به یک "هیئت" ساده، این روزها موضوعی است که باعث شده است حتی در پشت یکی از مساجد اطراف ما -درست در پشت آن-، یک هیئت مستقل راه اندازی شود. خوب است. نه؟!

5.اصحاب رسانه:رسانه های مکتوب، دیداری، شنیداری و آنلاین تاثیر نسبتا بسزایی دارند. رادیو را دقیق اطلاع ندارم، اما برنامه های امسال تلویزیون به طور شدیدی بهبود پیدا کرده بود. تنوع برنامه ها و گرایش به پخش نوحه ها و شعرها و مراسم های موجه و اصل و نسب دار، خود در گسترش این فرهنگ بسیار موثر است. اگر درباره رسانه های مکتوب هم بخواهیم صحبت کنیم، باید با کمال تاسف خدمتتان عرض کنیم که "گشتیم، نبود!". ان شاءالله هر وقت رسانه مکتوب دار(!) شدیم درباره آن هم یک فکری می کنیم!
رسانه های آنلاین هم اخیرا به خوبی در حال رشد هستند و ویژه نامه های مختلف -و بعضا تکراری!- در سایت های مختلف، می تواند شروع خوبی باشد. البته در این میان می توان ادعا کرد که وبلاگ ها، سردمدار اصلی حرکت رسانه های آنلاین هستند.

ادامه دارد...

محرم
عکس از محمد آرمند/ طعم عسل


و...آن ها:با تشکر از دوستان خوب و مهربانی که به حقیر و این وبلاگ در این هفته لطف کردند.

وحید -- ناشناس -- وبلاگ بی سایه بان -- وبلاگ صدای عجیب -- وبلاگ آخرین گلبرگ گل یاس -- وبلاگ طعم عسل -- وبلاگ گلچهره -- وبلاگ راه آسمانی -- وبلاگ لیوان خالی -- وبلاگ ما باید با هم حرف بزنیم -- سید محمدباقر موسوی -- علی ابوالفتحی -- وبلاگ ساعت شنی -- آرمیتا -- وبلاگ برای همیشه -- وبلاگ کاغذ کاهی -- وبلاگ صلیب نقره ای

۸۷/۱۰/۲۱
حسن میثمی

ویژه محرم1430

حدیث18

نظرات  (۳۷)

eyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy
baaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaabaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
۲۱ دی ۸۷ ، ۰۹:۲۵ نیره غدیری
....سلام
۲۱ دی ۸۷ ، ۰۹:۲۶ مونسم خدا
سلام
تلوزیون رو فرمودین و نیروی انتظامی ودر بعضی شهرها امم جمعه ها رو نفرمودین. نیروی انتظامی که بالاخره امسال با زور موفق شد جلوی این اهن پاره ها رو بگیره که بیرون نیان و امام جمعه ها با ترتیب دادن جلساتی باشکوه تر و سخنرانانی توانا خیلی در این امر جلو رفتن.
هر چند این رسم خوندن نوحه ها و مداحیها واقعا افتضاحه. ولی اونم رو هم همت تلوزیون و علما رو میطلبه که یک حرکتی بکنن در این زمینه.
حسینی باشید.
یا زهرا.س
۲۱ دی ۸۷ ، ۱۱:۰۸ آقای خوب
سلام .
بیشترین گند زدن ها ... بیشترین نقطه ها .
..
...................................
......
........................
.....................................................
بانعمت ولایت به روزم.....
سلام.نکته ای به ذهنم میرسه که با مواردی که گفتید در تضاد نیست و شاید بتونه به نوعی مکمل حرفاتون باشه.درباره ی اینکه حوزه ها و رادیو و تلویزیون به نقششون درست عمل میکنند یا نه ،چیزی نمیتونم بگم.اما از حق هم نباید بگذریم.امسال اگر کسی هیچ مجلس روضه و وعضی هم شرکت نمیکرد و فقط پای سخنرانیهای تلویزیون ، مخصوصا سخنرانی علمایی نظیر آقای جوادی آملی مینشست،بهره ی زیادی نصیبش میشد.من فکر میکنم ما مردم یه جورایی مسائل رو قاطی کردیم.امسال به این نتیجه رسیدم که هیچ کس مثل بعضی از علمای تحصیل کرده ی حوزه که واقعا اهل تحقیق و پژوهش هستند،واقعه ی عاشورا رو قشنگ نمیتونه بشکافه.و اونچه برای شخص خودم مهم تره اینه که هیچ کس مثل این افراد ، "ادب" و "حرمت" رو در مرثیه خوانی اهل بیت رعایت نمیکنه.در حالیکه ببینید مردم ما طرفدار آقایان مداحی هستند که واقعا آدم شرم میکنه وقتی روضه هاشون رو میشنوه.و متاسفانه میخوان یا بیان روضه های مکشوف ،بدون در نظر داشتن حرمت و حضور امام حی در مجلس (البته بسته به اینکه اعتقادی در این زمینه باشه یا نه!) موجبات اشک ریختن رو فراهم کنند.تازه اگه امیدوار باشیم که همه ی روضه ها صحت دارند.
اگر مردم ما به سمت مجالس علمای اصیل و اهل تحقیق رو بیارن و اظهار تمایل کنند،فکر میکنم فضای فکری جامعه در زمینه ی عاشورا خیلی تغییر میکنه.
بخاطر طولانی بودن نظرم از مخاطبان و از مدیریت محترم بلاگ ،عذرخواهی میکنم.
سلام
به نظر من همه نکته اینحاست که هیچ ارگانی متولی بحث هیئات نیست و نمی تواند باشد ... سازمان تبلیغات در یک حرکت مضحک اقدام به دادن مجوز فعالیت به هئیت می نماید که خود همین امر منجر به خنده می شود ... در کجای تاریخ تا به امروز مجوز برای هیئت می گرفتن از یک تهاد دولتی ؟ یا دخالت نیروی انتظامی در برخورد با این علامت ها ... کسی نیست بگوید آخه به تو چه ربطی دارد ؟ ...
خلاصه که همان مطلبی است که عرض کردم در پست قبلی اگر توانستید 11 ماه باقی سال، امام حسین را وارد زندگی مردم کنیم این دهه هم خودبخود حل می شود و الا که فلا ...
نکته دیگر هم همین بحث اصخاب رسانه است که بنده به شخصه از صدا و سیما حالت تهوع بهم دست می دهد ... هر شبکه یکی را آورده صحبت می کند و بعد هم مداحی های تکراری از یک سری اشخاص معلوم الحال ... البته تنوع هم داره ها در همان شبکه یعنی یک برنامه اش آخوند است و دیگری لباس شخصی ... یکی زن است و دیگری مرد و حتی بچه هم داشتیم .... البته باز یک نکته زیبا هم به چشمم خورد که فکر می کنم که شب 8 بود یا 7 شاید هم 9 که یکی از شبکه ها یک فیلم بکش بکش آمریکایی گذاشته بود ...این هم خودش برنامه ای است ... اما نکته ای که بنده می خواهم عرض کنم این است که اصلا آیا صدا و سیما و در حالت کلی تر رسانه می تواند نقشی در این زمینه داشته باشد ؟ آیا نشان دادن مجالس روضه و اشک در تلویزیون صحیح است؟ آیا ظرفیت رسانه چه نوشتاری چه شنیداری و چه حقیقی و یا مجازی این می باشد که بتواند این رسالت را بر دوش بکشد؟
یا علی
===================================
پاسخ حسن:
بر طبق نظر دوستمان، کلا هیچ بشری تحت هیچ عنوانی نمی تواند هیچ تاثیری بر هیچ حرکتی از این نوع حرکت داشته باشد. عجالتا دست ها برود زیر چانه و نظاره گر باشید تا ببینیم چه شود. هر چه پیش آید خوش آید...!
سلام
نظر بنده هم مطابقت زیادی دارد با نظر دوست عزیز همه کس ...
یا علی
از امام حسین فقط خون و سر بریده فهمیدیم همین
سلام
عرض شود که علی الظاهر نویسنده وب سایت دارای طبع شوخ می باشند که بحمدالله این خصلت از نوشته های ایشان به خوبی دریافت می شود ...
پس از تشکر از جنابعالی به جهت مطالعه نظر اینجانب باید بیان کنم که خیر برداشت حضرتعالی از نوشته بنده در همان اندازه متن طنزآمیز حضرتعالی بوده است ...
عرض این است که اتفاقا این افراد هستند که می توانند تاثیر گذارند و نه دستگاه ها ... قطعا شما جواب بنده را نخواهید داد که خوب دستگاه را افراد درست می کنند دیگر که خود به منظور این مطلب بیشتر از بنده مطلع می باشید... عجالتا از این دست ها به علت اینکه زیر چانه نباشد نباید هرکاری کرد و دست به هر اقدام سنجیده و یا نسنجیده ای زد ... دست گاهی باید زیر چانه رفت و گاهی هم باید مشت گردد و در چانه دیگری جای گیرد ....
صحبت در این است که علت دوام دستگاه امام حسین (ع) خودجوش بودن آن است و هرگاه سعی بر آن شود که این مسئله تحت نظارت دستگاهی دولتی قرار گیرد اولین سعی باطل جهت ضربه زدن به آن انجام شده است حال دانسته یا ندانسته ... این افراد هستند که باید تربیت شوند و نه هیئات امام حسین (ع) ... این مربیان هستند که باید تربیت کنند و نه دستگاه های دولتی ...
بعد مسئله مطروحه توسط اینجانب خاصه امام حسین (ع) و مبحث هئیت می باشد و لاغیر ...
یا علی
۲۵ دی ۸۷ ، ۰۹:۰۰ نیره غدیری
آپ کن دیگه!
۲۶ دی ۸۷ ، ۰۲:۰۲ سید محمد باقر موسوی
سلام حسنم
خودمون خودمون خودمون !
سه مرتبه گفتم تا حجت تمام کرده یاشم
هماره برقرار
سلام
اللهم عجل لولیک الفرج به حق زینب
خوبید؟
برادر به ما لینک نمیدید؟
با ما به از این باش میثم خان!!
سلام دوست گرامی
این پست***حل مشکلات با نماز توسل به امام زمان(عج)***
۲۷ دی ۸۷ ، ۱۰:۲۲ حمید رضا
با سلام.
از تونستم ابراز وجودی در وبلاگ بوی سیب کنم ، خیلی خوشحالم.
در پناه حق
۲۷ دی ۸۷ ، ۱۳:۱۹ سید محمد حسن مخبر
بسم الله الرحمن الرحیم
برادرم سلام
حضور و اظهار نظرتان را در وبلاگ سرای اندیشه ارج می نهم . وظیفه بود که به پاس داشت حضور مهربانانه تان عرض سلامی کنم و تشکرم را ابلاغ کنم اما افزون بر این وظیفه خوشحالم که با نوشته خوبتان و اندیشه روشنتان آشنا شدم . فضولتاً آدرس وبلاگتان را در لینکهای وبلاگم ثبت کردم که اگر عدم موافقتتان را بدانم قطعا جبران خواهم کرد .
به هر روی برایتان از درگاه ایزد متعال مزید توفیق و برای نوشته هایتان مزید تأثیر را مسئلت می کنم .
یا حق
صحیح است
آنجا که سال، سال شکوفایی دل است
*از راه می رسد خبرهای نو به نو
جان می دهیم در پی جان های دم به دم
*سر می دهیم در پی سر های نو به نو
گل می کنیم در بت آتش خلیل وار
*بر شانه می نهیم تبر های نو به نو
از شعله های آتش غزه بر آمدند
*ققنوصس های فتح و سفر های نو به نو
تا زنده ایم مثل، حماس حماسه ساز
*پل می زنیم سمت خطر های نو به نو
غرقیم در حسین که دریای عزتش
*خالی نمی شود از گوهر های نو به نو
خیلی زیاد بود بی نظر بپذیر .قربون ششششکلت برم
سلام.
در مورد صدا و سیما که حرف و حدیث زیاده. هیچوقت سیمای ما یک مسیر دارای ثبات رو در پیش نگرفته و به محض اینکه رو یک مسئله زیاد بحث میشه سریع از اونور چپ میکنه. خب گاهی یک عالم بزرگ غریبانه از دنیا میره و یک بازتاب خیلی کوچک در رسانه ها داریم و یا یک جانباز شیمایی که شهید میشه اصلا اسمی ازش برده نمیشه. خب اگه اونها(...) زحمت کشیدن (که منکرش نیستیم) اینان که زندگیشان و جانشان را در راه اسلام و میهنشان گذاشته اند پس چرا ...
در مورد باقیش هم جای بحث داره
اما یه مسئله که الان دو ساله که دربارش صحبت میشه اینجا به ذهنم رسید که مطرح کنم اونم مسئله علم یا علم کشی است.
بعضی اسمش رو بدعت گذاشتن و بعضی این رو بستن به خرافات و مطالبی که احیانا از غرب وارد میشه. ولی به نظر من این نه خرافاته و نه بدعت. چطور اقایون مراسمی چون شب یلدا یا 13 به در و چهارشنبه صوری و امثالهم را تمدن نامگذاری میکنن و چنین مسائلی که ریشه های دینی داره و میتونه اقشار مختلف جامعه را در بر داشته باشه میشه مشکل و معزل !
البته ممکنه این وسط بعضی از این جور مراسم به نحو احسن استفاده نکنن... ولی دلیل نمیشه کلیت کار رو زیر سوال برد.
این نظر منه که فقط میشه به عنوان نظر مطرح کرد. هرچند جای بحث بیشتری داره...
ببخشید حسن جان که دیر اومدم اینجا. مطالب خیلی خوبی اشاره کردی.
ما قلبا شما رو دوست داریم.
موفق باشید. یاعلی.
سلام
حسن آقا شما همیشه شاید جزو معدود افرادی بوده اید که مطالب بنده را سریع و با دقت دریافت می کردید و همیشه می فهمیدید ...
یا علی
سلامی چو بوی گل یاس
طلاب دیگر رو نمی دونم ولی من و هم ولایتی داریم مسیرمون که همون تبلیغ دین اسلام و پاسخگویی به شبهات است رو درست میریم . البته در این راه کمک شما و دیگر دوستان هم در کانون مزید بر امر شده و موجبات تسهیل این امر را برای ما فراهم آورده .
برادر بزرگوار اگر قرار باشد بگوییم طلاب کمکاری می کنند باید بگویم این طور نیست . از شما می پرسم در طول ایام سال ( به غیر از ایام مذهبی و مرسوم) چند برنامه سخنرانی در رسانه ملی پخش میشه؟ چقدر کارشناس (واقعا کارشناس) علوم دینی به برنامه ها دعوت می شوند؟
یه ماه محرم ملت رو به خوبی دعوت می کنید ملت متحول می شوند بعد ایام مذهبی سال دوباره همان آش است و همان کاسه . انواع و اقسام فیلمهای بی هویت پخش میشه با بازیگرانی بزک کرده و با تجمل گرای فراوان .
برادرم اشتباه نکن روحانیت و طلاب فعالند ولی باید بگم با یک گل بهار نمی شود .
زهرایی باشید
۰۴ بهمن ۸۷ ، ۰۹:۵۲ راه اسمانی
سلام
شمام که آپ نمیشدی؟ چراااااااااااااا
۰۵ بهمن ۸۷ ، ۱۳:۵۱ نیره غدیری
جناب مدیر سایت لطفا آپ کنید!
۰۶ بهمن ۸۷ ، ۱۱:۲۵ از تبار گل یاس
سلام
مثل همیشه سنجیده و بدون نقص عیوب را عنوان نمودید.
مهدوی باشید و سبز
از بزرگی شنیدم مشکل امروز ما از فرهنگ سازی غلط ماست اگر فرهنگ دینی -اسلامی به درستی شکل بگیره ، مطمئنا اقشار مختلف این جامعه نقاد اصلی باورهای غلط و ناصحیح امروز خواهند بود ...
به قول مرحوم شریعتی : "حسین (ع ) بیشتر از آب تشنه ی عدالت بود، افسوس که به جای افکارش، زخمهای تنش را نشانمان دادند و بزرگترین دردش را بی آبی نامیدند..."
گرچه اگر باورهای امروزمون رو همزمان با بیانات بزرگی همچون مقام معظم رهبری هم راستا با دردهای مشترک زمانه کنیم ، یگانه باقی مانده ی خداوند در زمین ، بستری آماده تر از همیشه برای ظهور خواهند یافت ولی امان ز لحظه ی غفلت غافلی که خود را عاقل و خلق دیگر جاهل پندارد...
۱۴ بهمن ۸۷ ، ۱۲:۲۲ حامد - شاهرود
گاهی نم اشک و گاه آهی بی من
یادی بکنید گاه گاهی بی من
یک سینه پر از بغض- خداحا... بااشک
قم-شیخ مفید - خوابگاهی بی من !!!!
با مطلب
(حمایت خاص) بروزم
۱۵ بهمن ۸۷ ، ۲۳:۱۱ یاران آسمانی
سلام.بد نیست بعد از نوشتن تایپیک های کانون وبلاگ نویسان به ما هم سر بزنید....
ممنون..
?
========
پاسخ حسن:
!
سلام حسن جان
به نظرم تنها چیزی که حد ندارد تنبلی است البته این یک فرض است در باره آپ نکردن
فرض دوم خصاصت است و این را علت می شمریم که شما نخواسته اید از جیب عالی هزینه اینترنت بدهید پس منتظر می شوید دانشگاه باز شود و بعد از اینترنت مفت بهره ببرد
البته فروض دیگری هم هست که به علت ادب ذاتی از عرض کردن آن معزورم
پس آپ کن دیگه مگه ما مسخره ایم که هی بیایم سر بزنیم
یا علی(با خشونت)
البته خساست با س است نه با این ص:)))))))
بسم الله
سلام
برادر من منطقه 15 می نوشتم یا حق
حرف را باید زد، درد را باید گفت...
امان از این جنگ فرهنگی که نه تفنگی توش هست نه بمبی نه حتی شمشیر و نیزه ای که بفهمی از کجا داره میاد و کی
و پس نمیتونی به این راحتیا با دوتا چشم و دو تا گوش و خلاصه یه بدن و یه کمی فکر و تدبیر از عهده اش بر بیای.
پس:
هَلْ مِنْ مُعینٍ فَأُطیلَ مَعَهُ الْعَویلَ وَالْبُکاءَ؟ هَلْ مِنْ جَزُوعٍ فَأُساعِدَ جَزَعَهُ إِذا خَلا؟ هَلْ قَذِیَتْ عَیْنٌ فَساعَدَتْها عَیْنى عَلَى الْقَذى؟
تا شاید از عهده کار بر بیایم و بتونیم سرمونو بالا بگیریم و بگیم:
اگر غم لشکر انگیزد که خون عاشقان ریزد-من وساقی به هم سازیم و بنیادش براندازیم
و بالاخره یه چیزی توی چنته مون باشه تا رومون بشه بگیم:
هَلْ إِلَیْکَ یَابْنَ أَحْمَدَ سَبیلٌ فَتُلْقى؟ هَلْ یَتَّصِلُ یَوْمُنا مِنْکَ بِعِدَهٍ فَنَحْظى؟ مَتى نَرِدُ مَناهِلَکَ الرَّوِیَّةَ فَنَرْوى؟ مَتى نَنْتَقِعُ مِنْ عَذْبِ مائِکَ فَقَدْ طالَ الصَّدى؟ مَتى نُغادیکَ وَ نُراوِحُکَ فَنُقِرُّ عَیْناً؟ مَتى تَرانا وَ نَراکَ وَ قَدْ نَشَرْتَ لِواءَ النَّصْرِ تُرى؟
أَتَرانا نَحُفُّ بِکَ وَ أَنْتَ تَأُمُّ الْمَلَأَ، وَ قَدْ مَلَأْتَ الْأَرْضَ عَدْلاً؟
.
.
.
بماند ......
۲۱ بهمن ۸۷ ، ۱۵:۱۰ نیره غدیری
ببین اگه آپ نکنی.......... باز میام غر میزنم!
۲۳ بهمن ۸۷ ، ۰۸:۳۵ نیره غدیری
اینجا فایده نداره حضوری ایشاا... غر میزنیم.......... به زودی
۱۶ فروردين ۸۸ ، ۲۳:۳۹ акос в казани
спасибо большое.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی