امام حسن(ع)؛ سیب خوشبو

موضوعات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از نگاه «سیب خوشبو»

حضرت رسول اعظم(ص) فرمودند: ای حسن! تو «سیب خوشبو»، محبوب و برگزیده خالص قلب من هستی...

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۳۱ خرداد ۹۵، ۱۹:۴۰ - بشرا
    افرین

بگو غلط کردم!

شنبه, ۴ آبان ۱۳۸۷، ۰۸:۲۰ ق.ظ

سال ششم-(دوره ی جدید)-شماره ی چهلم-بها:1 دقیقه

بسم الله

امان از توجیه های ما...
بگو غلط کردم!

 

مشق شب:ای بندگان خدا، اعتراف...

امام حسن(علیه السلام)فرمودند:

بیشترین‌ عفو و بخشش‌ کریم‌ وقتى‌ است‌ که‌ خطاکار نتواند براى‌ خطاى‌ خود عذرى‌ بیاورد .

اعلام‌ الدین‌ ، ص‌297

وقتی مشق هایت را ننوشتی، بدترین حالت آن است که بخواهی به معلم بگویی که برادر کوچک ات نگذاشته یا میهمان داشته اید. معلم از چشم هایت می فهمد! توجیه نکن!

وقتی چند دقیقه دیر به مدرسه رسیده ای و رو در روی ناظم ایستاده ای، احمقانه است اگر بخواهی ترافیک را دلیل دیر آمدنت بدانی. لرزش صدایت ناظم را به خود می آورد! توجیه نکن!

وقتی بزرگ ترین سوتی زندگی ات را جلوی مادرت داده ای، بچه گانه است اگر بخواهی دلیل بیاوری. چشمانت به مادرت حقیقت را می گویند! توجیه نکن!

وقتی گناه کرده ای، خنده دار است که بخواهی جلوی خدا آسمان و ریسمان ببافی. دستپاچگی ات تابلویت می کند! توجیه نکن! بگو غلط کردم...

غروب


و...آن ها:با تشکر از دوستان خوب و مهربانی که به حقیر و این وبلاگ در این هفته لطف کردند.

وبلاگ آخرین گلبرگ یاس -- وبلاگ کاغذ کاهی -- وبلاگ طعم عسل -- وبلاگ بی سایه بان -- پرنیان -- وبلاگ ما باید با هم حرف بزنیم -- وبلاگ طلبگی -- وبلاگ یادداشت های یک خبرنگار جوان

۸۷/۰۸/۰۴
حسن میثمی

حدیث33

نظرات  (۳۱)

۰۴ آبان ۸۷ ، ۰۸:۴۱ از تبار گل یاس
سلام
این غلط کردم گفتن شهامت میخواد که متاسفانه خیلی ها شهامتش رو ندارند، در صورتیکه آدم وقتی میگه غلط کردم و اشتباهشو میپذیره حس دلنشینی توش به وجود می یاد و سبک میشه!
مهدوی باشید و سبز
۰۴ آبان ۸۷ ، ۱۲:۰۹ راه اسمانی
سلام
شهامت گفتن حق رو ندایم یا اینکه عادتمون دادن به سفسطه ..راحت تره
سلام
اول اینکه عکس بسیار زیبا بود به نظر من و از عکاس باید تقدیر به عمل آید ... بعد اینکه
رب ربی عاصیتک بجهلی و تجرات بجهلی
یا علی
غلط کردم
۰۴ آبان ۸۷ ، ۲۰:۳۵ یاداشت های یک خبرنگار جوان
سلام دوست عزیز می شه در زمینه تحلیل کردن به من کمک کنی که چه جوری میشود این کار را انجام داد
ممنون
یا علی
۰۴ آبان ۸۷ ، ۲۳:۳۹ آخرین خورشید
غلط کردم
salam
kheili khob bud
afarin!
بچه که زدن نداره
غلط کردم!
۰۵ آبان ۸۷ ، ۰۱:۲۵ یاداشت های یک خبرنگار جوان
سلام
این کار برای من که تازه وارد هستم سخته است ولی سعی خودم را انجام می دهم ولی من یک وبلاگ خاطرات خبرنگاری هم دارم ولی مطمئین نیستم بدرد بخور باشه
۰۵ آبان ۸۷ ، ۰۸:۵۰ نیره غدیری
خیلی خوب بود! خیلی خوب ممنوم!
من که نرفتم اما میگن تو صحرای عرفات بالاترین عمل اعتراف به گناهه!
از همه جملات عاشقانه دعای کمیل... اون تیکه اش دیوونه ام میکنه.... ظلمت نفسی
منو ببخش . غلط کردم
بازم ممنونم.
شیطون نکنه گناه گناه کردی؟
ماس مالی نکن!!
۰۵ آبان ۸۷ ، ۱۴:۲۰ یک خبرنگار جوان
سلام
واقعا خیلی ممنون از راهنمایی هاتون
به امید دیدار
۰۶ آبان ۸۷ ، ۰۰:۱۲ صلیب نقره ای
توبه یعنی خداتوبه من قبول میکند
۰۶ آبان ۸۷ ، ۱۶:۴۹ سید محمد باقر موسوی
سلام حسنم
هم غلط کردم میگیم هم غلط رو انجام میدیم !
هماره برقرار
koli goftam ghalat kardam onam goft ghalat kari ke ghalat kardi hagho nas daste man nist boro khodet ghalteto jamo jor kon:(
جدیدا توی وبلاگ یکی از دوستام خوندم . نوشته بود:
توبه یعنی این که نگی غلط کردم نه !!!
یعنی این که بگی عجب غلطی کردما!!!!!!!!!!!
ُلام به حسن آقای گل....
متاسفانه به بهانه جویی عادت کردیم....
به من هم یه کم سر بزن ! :)) کمی آىدیت مرتکب شدیم! :))
۰۸ آبان ۸۷ ، ۱۸:۱۴ محمد دلاوری
حسن جان سلام
چهره نورانی شما یادمه
من اما ایران نیستم که به اون سوال جواب بدم
در عتبات دعاگو هستم
اقای شکرفروش از دوستان خوب منه سلام منو خدمتشون برسونید
دلاوری
شجاعت به خرج دادی گفتی غلط کردم ...
حالا وجدانا دیگه غلط نمی کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
SALAM
TO FAGHAT SALAM KON
راستش تو توجیه کردن تقصیرات یه لذتی هست که...
به خصوص اگه اونی که داری خودتٌ براش لوس می کنی یه کریم باشه...
۱۱ آبان ۸۷ ، ۱۵:۰۴ یک خبرنگار جوان
بزرگترین مجموعه زیارتی فرهنگی چندمنظوره جهان شیعه در اصفهان
۱۲ آبان ۸۷ ، ۱۲:۱۵ نیره غدیری
آقای خوش اخلاق!!!!!!!
به آدرسی که گفتی رفتم هیچ وبلاگ تخصصی حوزه یافت نشد.
سلام
با مطلب کدام حاتمی کیا را باور کنیم ؟!!!!
به روزم
سلام
خنده تلخ من از گریه غم انگیز تر است
کارم از گریه گذشته است بدان می خندم
یا علی
سلام بر حسن
دستپاچگی پیش خدا آدم را رسوا نمی کند چون بعضی ها حتی دست پاچه نمی شوند وقتی کسی ناظر بوده دیگر کتمان کردن احمقانه است اما یلی وقت ها ما خدمان را به حماقت می زنیم
یا علی
به کسی بگو غلط کردم که با بزرگیش یه لبخند تحویلت بده و پناهت بده... بدون هیچ منتی...........
خدایا ، غلط کردم که فکر کردم آغوشی مهربون تر و گرمتر از مال تو پیدا کردم که میتونم بهش دلخوش باشم.و غلط کردم که وقتی فهمیدم غلط کردم خودمو به نفهمی زدم.و غلط کردم که وقتی نفهمی من رو پوشوندی باز هم خواستم زیر آبی برم.فقط موندم تو دیگه کی هستی؟که بعد از اینهمه غلط کردن باز هم هروقت چشم باز میکنم میبینم محکم منو تو بغل گرفتی و رهام نکردی....
الهی ، انت کما احب.اجعلنی کما تحب...
خدیا غلط کردم . منو ببخش و به درگاهت بپذیر .
خدیا غلط کردم . منو ببخش و به درگاهت بپذیر .
میشه یه گونی حدیث از امام حسین برای پیدا کنی گیرم
قربون یو

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی