امام حسن(ع)؛ سیب خوشبو

موضوعات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از نگاه «سیب خوشبو»

حضرت رسول اعظم(ص) فرمودند: ای حسن! تو «سیب خوشبو»، محبوب و برگزیده خالص قلب من هستی...

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۳۱ خرداد ۹۵، ۱۹:۴۰ - بشرا
    افرین

وقتی دلاک کثیف می ماند!!

جمعه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۸۷، ۰۵:۰۵ ق.ظ

سال پنجم-(دوره ی جدید)-شماره ی بیست و هشتم-بها:2 دقیقه

بسم الله

شده ایم مثل آقای دلاک
وقتی دلاک کثیف می ماند!!

 

مشق شب:بمیرید،پیش از آن که بمیرانندتان

امام حسن(علیه السلام)فرمودند:

پیامبر خدا(صلی الله علیه و آله)فرمودند:هیچ‌ بنده‌اى‌ حقیقتا مؤمن‌ نیست‌ مگر این که‌ نفس‌ خود را شدیدتر از محاسبه‌ بین‌ دو شریک‌ و یا محاسبه‌ مولا از بنده‌ خود مورد محاسبه‌ قرار دهد.

بحار الانوار ، ج‌70 ،ص‌72

اصلا عادتمان شده است.هر چیزی یا هر کسی را که می بینیم می خواهیم زیر و رو و ایراد و عیب هایش را مثل پرینت ریز مکالمات تلفن همراهمان بکشیم بیرون و آمارش را بگذاریم کف دستش؛که مثلا چی؟بگوییم منتقدیم و ما هم حالی مان است.بگوییم ما هم بلدیم و در این آشفته بازار چیزی سرمان می شود.شده ایم مثل یک دلاک حمام که صبح تا شب پشت خلایق را کیسه می کشد،اما آخر شب که می شود خودش...!

وقتی دلاک کثیف می ماند(برداشت اول)

سریال «مرد هزار چهره» هنوز تمام نشده،نقل مجلس بچه بسیجی ها و روشنفکر ها همین است:مرد هزار چهره ادای چه کسی را در می آورد؟رهبری؟رئیس جمهور؟اصغر آقای تزریقاتی؟...

محیط وب پر می شود از نظرهای روشنفکرانه و متفکرانه؛که چی؟آقای مسعود شصت چی رفتارهایش می زند به محمود احمدی نژاد...اصلا دارد ادای او را در می آورد.از آن به بعد مسعود شصت چی می شود محمود احمدی نژاد...!

وقتی دلاک کثیف می ماند(برداشت دویم)

تاکسی،اتوبوس،مترو،مونوریل(!!) و حتی در صف شیر و سبزی و البته نان و برنج،همه دارند انتقاد می کنند.اصلا انگار ناف ملت را با انتقاد بریده اند.صبح که چشم می چرخانند انتقاد می کنند تا شب که سری به بالین بگذراند.در این که انتقاد بد نیست شکی نیست؛بر منکرش لعنت.اما...دلاک...

وقتی دلاک کثیف می ماند(برداشت سیم؛نهایی:نتیجه گیری اخلاقی)

به نظر شما جمله ی مسخره ای نیست؟ «دلاک کثیف می ماند!»

بالاخره چه زمانی قرار است به جای محمود احمدی نژاد و هزار کس دیگر،خودمان را لحظه ای بگذاریم جای مرد هزار چهره.ببینیم چقدر شبیه او هستیم؟

بالاخره چه زمانی قرار است به جای این مقام و آن فرد و فلان شخصیت،کمی خودمان را در بوته ی نقد بگذاریم.بشویم منتقد خودمان.

می رسد آن زمان؟


و...آن ها:با تشکر از دوستان خوب و مهربانی که به حقیر و این وبلاگ لطف کردند:

سایت ایران 1404 -- وبلاگ مبارز -- وبلاگ شب های شعر شاعر شنیدنی است -- وبلاگ تردید خاکستری -- وبلاگ صدای عجیب -- وبلاگ من خلوت نشین -- وبلاگ قرآن و اهل بیت -- وبلاگ نجوای شبانه

۸۷/۰۲/۲۷
حسن میثمی

حدیث23

نظرات  (۲)

بازم سلام، دارم ادامه میدم و از وقتی که گذاشتم راضی ام. پس انشاءا... بازم میام.
نمیدونم دانشجویین یا ... اما اگه دانشجویین حسابی خودتونو واسه بعد از فارغ التحصیلی آماده کنین. توشه بردارین ، برنامه بریزین، همراه دست و پا کنین.
حرفاتونو که میخونم داغ دلم تازه میشه و ...
نفس می کشم.
یاد باد آن روزگاران یاد باد...
زنده بودم... حرف میزدم ...کار میکردم .... یا شاید بگم سعیم این بود که کاری کنم.
دعا می کنم شما هر لحظه پویا تر باشین و هرگز مثل من از حرکت نیفتین. البته شما خوب بلدین اینجا زنده باشین. من فقط به دانشگاه و امور فرهنگی وصل بودم، واسه همین تموم که شد درموندم و بی پناه...
دعا می کنم انشاءا... فروغی باشید از نور خدا و به مدد و عنایت خودش و اولیاءش هر روز که نه هر لحظه پر فروغتر و موید تر....
ببخشین ، سر درد دلم وا شده بود.خب دیگه ادامه نمیدم.
در ضمن این مطلبتون خیلی جالب بود (مثل بقیه شون البته)
باهاش موافقم و بازم درباره اش میفکرم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی