امام حسن(ع)؛ سیب خوشبو

موضوعات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از نگاه «سیب خوشبو»

حضرت رسول اعظم(ص) فرمودند: ای حسن! تو «سیب خوشبو»، محبوب و برگزیده خالص قلب من هستی...

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۳۱ خرداد ۹۵، ۱۹:۴۰ - بشرا
    افرین

یکی بیاید کمک!

يكشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۸۷، ۰۱:۰۰ ق.ظ

سال پنجم-(دوره ی جدید)-شماره ی بیست و ششم-بها:5 دقیقه

بسم الله

چه قدر برای رویارویی با دنیا حاضر شده ایم؟
یکی بیاید کمک!

 

مشق شب:نسلی هستیم که نه خدا را شناخته ایم و نه دنیا را!

امام حسن(علیه السلام)فرمودند:

اى‌ کسانى‌ که‌ اهل‌ خوشگذرانى‌ و لذات‌ دنیا هستید،بدانید که‌ این‌ لذات‌ باقى‌ ماندنى‌ نیست،و مغرور شدن‌ به‌ سایه‌اى‌ که‌ زوال‌ پذیر است،حماقت‌ است‌.

اعلام‌ الدین‌ ،ص‌241

یک؛این طرف بام:

ذهنشان بوق اشغال می زند.زندگی می کنند که خوشحال باشند،وقتشان بگذرد.صبحشان شب شود و شب شان را هم یک جورهایی صبح می کنند.میدان،سر چهارراه،توی کوچه و جلوی مغازه ی اصغر آقا برایشان مکان هایی آشناست.شغلشان تکه پرانی،ریختن طرح رفاقت،تک چرخ زدن و سوزاندن محتویات باک خودرویشان است.در مثبت ترین حالت گاه گداری سر کوچه آتشی روشن می کنند و درباره ی ستاره هایشان و برنامه ی نود و آخرین اظهارات یک خواننده تبادل اطلاعات می کنند.تا همین حد...!

یک؛آن طرف بام:

ذهنشان بوق آزاد می زند.زندگی می کنند که زندگی کرده باشند.صبح و شب شان را در یک جا می گذرانند.میدان،سر چهارراه،توی کوچه و جلوی مغازه ی اصغرآقا برایشان مکان هایی آشناست.شغلشان هم گیردادن،مورد گیری،ماندن تا الهه ی صبح در پایگاه،باز و بسته کردن کلاشینکف،بالا و پایین کردن خیابان ها با CG-125 و به اصطلاح گشت زنی و بالاخره سینه زنی تا نیمه های شب و بعدش هم کشیدن قلیان است.در مثبت ترین حالت شب جمعه ها ایست بازرسی می گذارند و چهار نفر را چپ و راست می کنند.

دو؛این طرف بام:

ذهنشان بیش تر از رفاقت قد نمی دهد.هر چه بیش تر داشته باشند،با کلاس ترند و با ابهت تر.25 ساعت از 24 ساعت شبانه روز را پای تلفن در حال مکالمه با تنها(!)عشقشان(همان رفیق)هستند و اوقات فراغتشان را هم با طرح سرخابی ایرانسل(شما بخوانید ایران ایدز)اس.ام.اس بازی می کنند تا شانس بزند و هواپیمای دو نفره برنده شوند و صاف بروند آن دنیا!دفتر تلفن گوشی شان پر است از الهه و سمانه و الناز و آناهیتا و روژین!البته فقط با هم رفیق هستند ها.و نه بیش تر...!

دو؛آن طرف بام:

تا می فهمند دنیا دست کی است به فکر ازدواج می افتند.وارد دانشگاه که می شوند صبح و شب خواب ازدواج می بینند و خیلی احساس تنهایی می کنند.احتمالا چند صنم در واحد خواهران و چند خواهان هم در کلاس دانشگاه دارند.بحث های خوابگاهشان در حیطه ی ازدواج می چرخد و هر کسی که ثانیه ایی بیش تر نگاهشان کند یک دل نه صد دل عاشقش می شوند.

سه؛این طرف بام:

هیچ تصوری حتی از سال آینده شان ندارند،چه برسد به آینده ی دور!ماه محرم مشکی می پوشند،ریش می گذارند،نماز می خوانند و حسابی توبه می کنند و می شوند مومن.خدا را بعضا با راه هایی بسیار جدید و نوین(ویرایش 2008)می شناسند و از این که در هیچ قید و بندی نیستند حسابی خوشحال اند.پول را خیلی دوست دارند و دلشان غنج می رود برای ماشین های مدل بالا؛های کلاس!

سه؛آن طرف بام:

هیچ تصوری حتی از سال آینده شان ندارند،چه برسد به آینده ی دور!ماه محرم که می رسد تا سال آقا مشکی می پوشند!ترجیحا دندان های جلویی شان شکسته است و خیلی دوست دارند کل خلق الله با همان روشی که خودشان زندگی می کنند زندگی کنند.هر کس که در جرگه ی خودشان نباشد می شود ملحد و معاند و کافر و مرتد،و قتلش واجب!خاص بودن را دوست دارند و دلشان غنج می رود برای موتور هزار.

چهار؛هر دو طرف بام:

نه دنیا را می شناسند و نه آخرت را.هر کاری که می کنند یک دلیل محکم دارند:"بگذار حال بکنیم دیگر!"برای رویارویی با یک مردار به ظاهر زیبا هیچ آمادگی ندارند.فکر می کنند کل عمرشان به همین حالت می گذرد.(شاید هم بگذرد)

نتیجه گیری اخلاقی:

یکی بیاید کمک.نرده کشیدن دور بام فایده ای ندارد.باید نسل سوم بفهمد که اگر بیفتد می میرد.او فکر می کند اگر بپرد پرواز می کند.راستی!اصلا هدفمان پرواز است؟؟!!


و...آن ها:با تشکر از دوستان خوب و مهربانی که به حقیر و این وبلاگ لطف کردند:

سایت ایران 1404 -- وبلاگ مویه -- وبلاگ لبگزه -- وبلاگ بچه های آسمان -- امید -- وبلاگ تردید خاکستری -- وبلاگ رویش رهپویان -- وبلاگ حریم یاس

۸۷/۰۲/۱۵
حسن میثمی

حدیث21

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی