امام حسن(ع)؛ سیب خوشبو

موضوعات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از نگاه «سیب خوشبو»

حضرت رسول اعظم(ص) فرمودند: ای حسن! تو «سیب خوشبو»، محبوب و برگزیده خالص قلب من هستی...

بایگانی
آخرین نظرات
  • ۳۱ خرداد ۹۵، ۱۹:۴۰ - بشرا
    افرین

نشکن دلمو...!

جمعه, ۱۷ فروردين ۱۳۸۶، ۰۱:۲۰ ق.ظ

سال چهارم-(دوره ی جدید)-شماره دو-بها:3 دقیقه

بسم الله

نشکن دلمو...!

یک-در یک روز خوب و هوای آفتابی در یکی از خیابان های شهر - که صدقه سری تعطیلات نوروز بالاخره رنگ آسفالت کف آن را دیدیم - داشتم قدم می زدم.آواز خوانان و دست در جیبان و گاهی هم سوت زنان،شاد و شنگول خیابان را آرام طی می کردم.در حال و روز خوشی بودم که ناگهان در فرق سرم برخورد یک شیء را احساس کردم.هم زمان با این که برخورد را احساس کردم صدای پارس کردن یک توله سگ - که همان هاپ هاپ خودمان است - را شنیدم.اوه اوه!چسبیده به پایم و پاچه ام را به طور سفت گرفته است.اخم کرده است.اما حرفی برای گفتن ندارد.یک حرکت اضافی بکند زیر پایم لهش می کنم...از آن جایی که آن روز،روز خوبی بود،آن شیء که به فرق سرم اصابت کرده بود یک استخوان بود.انداختمش جلوی سگ گرسنه.او هم زوزه ای کشید و الفرار...البت به سمت استخوان...

دو-حتما خبر دارید که اوایل همین فروردین 15 تا نظامی انگستان وارد آب های ایران شدند.یک کم دولت انگلیس شلوغش کرد.بعد دید این تو بمیری از آن هایش نیست.عذر خواهی کرد.ما هم نظامیانشان را پس دادیم بهشان.آن ها هم نگاهی کردند و الفرار...البت به سمت انگلستان

سه-ای بابا!شما هستید خواننده ی محترم؟؟نفهمیدید ربط "یک" و "دو" را؟نگویید این حرف ها را.رابطه ی علی و معلولی دارد.کلی فکر کردم تراوش دادمش از ذهنم بیرون.دلم را نشکنید...


مشق شب:شاید بهتر بود بگویم چهار...اما همین خوب است...مشق شب...موظفی هزار بار از رویش بنویسی...روی صفحه ی دلت...من هم موظفم؛قبل از تو!

امام حسن(علیه السلام) فرمودند:

هرگاه خواستى عزّتى پیدا کنى،بدون این که عشیره‏ اى داشته باشى، و هیبتى پیدا کنى، بدون این که سلطنتى داشته باشى، از خوارى نافرمانى خدا خارج شو و داخل عزّت طاعت خدا گرد.

بحار الأنوار، ج‏44، ص 138، باب 22، ح 6


خودمانی ها:تبریک؛تبریک؛تبریک.بعضی ها عیدی می خواستن.مگر من بابا نوروزم؟ای آقا...ما گور نداریم که با کفنش سودا کنیم(!!)عیدی خبری نیست آقا...با تشکر از دوستانی که نظر دادند:

وبلاگ منتظران -- وبلاگ یک قدم تا پشت خاکریز -- دلارام -- وبلاگ بنت الزهرا(س) -- وبلاگ مونسم خدا -- وبلاگ پله پله تا ملاقات خدا -- وبلاگ سلام1358 -- وبلاگ ارتباطات نوین -- وبلاگ عکس(وبلاگ مهرداد دولت آبادی) -- وبلاگ آب و شراب -- وبلاگ تا صبح انتظار

۸۶/۰۱/۱۷
حسن میثمی

حدیث2

نظرات  (۱۷)

به نکته ی واقعا قشنگی اشاره کردی ، مثل همیشه آخرش بود ،
موفق باشی حسن جان
سلام ...
میلاد با سعادت حضرت محمد مصطفی (ص) و اما جعفر صادق (ع) را به شما و همه شیعیان تبریک و تهنیت می گویم ...
در پناه حق
۱۷ فروردين ۸۶ ، ۰۳:۲۰ سید محمدباقر موسوی
سلام حسنم .
یه کم واقع بین باش !
زمانبندی تون اشتباهه ...اون پست اونقد طولانی تر بود ۴ دیقه .اینم ۳ دقیقه... این گمونم باید
۲/۱۵ باشه...
دقیقا... درست گفتم...
سلام
من به روزم خوشحال میشم بیای
امام علی ( ع ) میفرمایند : دوراندیش کسی است که فریبندگی دنیا او را از کار برای آخرت باز ندارد .
موفق باشی
یا علی
سلام سیب آقا
دعا کن برام گم شدم در این هیاهو گم شدم
یا زهرا.س
سلام. خیلی خیلی وبلاگتون زیباست. واقعا لذت بردم. مطالب زیبایی هم دارید اذکار هفته و... . مخصوصا مشق شب هاتون.
امید وارم که در زندگیم به کار ببندمشون.
با اجازه اگه جسارت نباشه شما را لینک میکنم که همیشه در دسترس باشید.
راستی اون نماز رو هم یادداشت کردم که سر فرصت بخونمش
موفق باشی
التماس دعا
یا حق
سلام
حیف سگ نیست که این انگلیسی ها رو با آنها یکی می کنید؟
راستی
ییییییییییسسسسسسسسسسسسسسس ...
یا علی
۲۴ فروردين ۸۶ ، ۲۰:۴۵ صلیب نقره ای
اول به نام عشق، دوم به نام تو، سوم به یاد مرگ. بر لوح شیشه ای قلبت بنویس: یا تو و عشق، یا من و مرگ.....سلام خوبی...مرسی سرزدی..اگردوستی داشتی اپ کردم خوشحال می شوم عطرحضورت احساس کنم
ای ول
خیلی وقته برگشتی اما
معرفت....
خیلی ازت دلخور شدم
سلام آقای سیب خوشبو چه عجب وبلاگ به روز شد. موفق باشید.
هرچه دارم همه از کرم عباس است
خلقت جنت حق لطف کم عباس است
نور بر شمس و قمر ماه بی هاشم داد
عرش یک ذره ز خاک قدم عباس است
نه فقط خلق زمین عبد و غلامش باشند
بخدا خیل ملائک حَشَم عباس است
شیعه از کینه دشمن نهراسد هرگز
دین ما تحت لوای علم عباس است
در صف حشر علمدار شفاعت زهراست
علم فاطمه دست قلم عباس است
نام معشوق مبر نزد من از عشق مگو
عشق دیریست که در پیچ و خم عباس است
ای که حاجت ز حسین میطلبی دقت کن
پرچم شاه به سوی حرم عباس است
کاشف الکرب که غم از دل عالم ببرد
لب خشکیده شش ماهه غم عباس است
بر روی قوس فلک جلوه خونگاه غروب
زخم شمشیر به ابروی خم عباس است
با عرض سلام خدمت شما محب اهل بیت
به روزم خوشحال می شم سر بزنید
التماس دعا
یا علی مدد
سلام
ای خدا من چیکار کنم از دست این نوه ی بابا؟؟
حالا کارتون به جایی کشیده که به من تیکه میندازی
ای خدا نوه ها هم نوه های قدیم طلب کارم شدین؟
عیدی که ندادین هیچی ابرو واسمو نمیزارین ایییییییی خدا!
مطلبتون هم چون نوه ی خودمین زیر سبیلی رد میکنم میگم عالی بود.
من نمیدونم این نوه به کی رفته از همه معذرت میخوام اولش از خیر عیدی گذشته بودم ولی با این مظلوم بازیی که در اوردین من عیدیمو میخوام هر که ندونه من که میدونم بنزو خونه ی دوبلکس و بالاشهرو...
من نمیدونم چرا هرکی پولدار تره ..... من که فعلا تعطیلش کردم ولی بهتون سر میزنم ان شاءالله. شمام سر بزن هرچند نیستم نمردم که هنوز زنده ام.
به خاطر تقسیم ارث هم که شده میای میدونم با اینه به مال ما نیازی نداری.
ولی امان از این پولدارا امان.............
سلام
شاید این جمعه بیاید شاید..........
پرده از چهره گشاید شاید..........
حضرت مهدی(عج) می‌فرماید: اگر می‌خواهید که من به شما نزدیک شوم کارهایی انجام دهید که خدا فرموده است و از آن‌ها راضی است و این موجب نزدیک‌شدن من به شماست.
موفق باشی
یاعلی
سلام رفیق .. چه دیر به دیر آپدیت میکنی
موفق باشی
سلام
نمی خوای آپ کنی؟
یا حق
اجازه دارم لینکتون کنم؟
اگه اجازه میدین بگین لینکتون کنم مرسی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی